Een klacht
Als u ontevreden bent en u komt er niet uit met de zorgverlener(s) of u wilt hierbij ondersteuning, dan kunt u contact opnemen met een klachtenfunctionaris.
Translate instructions
For translating the text, please follow this instruction:
1. Select the text you want to translate.
2. Choose ‘Vertalen’.
3. Select the language you prefer.
4. You can read and/or listen to the translated text (by Google).
De klachtenfunctionaris kiest geen partij, heeft geen oordeel, is onafhankelijk en probeert bij te dragen aan het vinden van een oplossing. Zij kan u voorlichten, advies geven, ondersteunen en begeleiden. Ook kan zij bemiddelen tussen u en de betrokken zorgverlener(s), als een gesprek tussen u en de zorgverlener in eerste instantie onvoldoende oplevert.
Wanneer u als patiënt niet zelf in staat bent om een klacht in te dienen of in gesprek te gaan met de klachtenfunctionaris, kunt u uw familie of naaste vragen om dat voor u te doen. Daarvoor moet u wel expliciete toestemming (machtiging) geven aan uw familie of naaste, zodat we zeker weten dat u het hier mee eens bent.
U kunt uw klacht niet anoniem indienen. We kunnen dan niet reageren op een specifieke situatie en we vinden het erg belangrijk dat een zorgverlener kan reageren op onvrede.
Hoe kunt u een klacht kenbaar maken?
U kunt een klacht op verschillende manieren kenbaar maken:
- Via het online klachtenformulier op onze website. Geeft u hierbij een duidelijke omschrijving van de klacht (de naam van de zorgverlener(s) of afdeling, de datum van de situatie.
- Door het invullen en opsturen/ afgeven van het klachtenformulier.
- U kunt uw onvrede ook persoonlijk bespreken met de klachtenfunctionaris. U mag binnenlopen of, als u zeker wilt zijn dat u terecht kunt, een afspraak maken.
Postadres klachtenfunctionaris
Jeroen Bosch Ziekenhuis, t.a.v. Klachtenfunctionarissen Antwoordnummer 176
5200 VB ‘s-Hertogenbosch (postzegel is niet nodig)
Bezoekadres klachtenfunctionaris
Voorlichtingscentrum, gebouw B, verdieping 0, aan de Boulevard van JBZ, locatie ‘s- Hertogenbosch.
Op nummer (073) 553 26 39 kunt u de klachtenfunctionarissen telefonisch bereiken op werkdagen van 08.30 tot 14.00 uur.
Onafhankelijke Klachtencommissie en afdeling Schadebehandeling
Komt u er met de betrokkenen zelf niet uit? En is ook de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet geslaagd? Dan kunt u in overleg met de klachtenfunctionaris uw klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie. Meer informatie hierover kan de klachtenfunctionaris u geven. Ook kan zij u vertellen hoe u het ziekenhuis aansprakelijk kunt stellen of een verzoek tot vergoeding bij schade of vermissing van persoonlijke bezittingen kunt indienen.
Als u niet tevreden bent over het resultaat van uw klacht door de Klachtencommissie, kunt u bij de externe Geschillencommissie Ziekenhuizen terecht. U kunt pas bij deze Geschillencommissie een klacht indienen als u niet tevreden bent over het resultaat van de interne klachtmogelijkheden en u schriftelijk of per mail van het JBZ het standpunt over uw klacht hebt ontvangen. De klachtenfunctionaris kan u hierover informeren. Informatie over de geschillencommissie kunt u ook vinden op de website: www.degeschillencommissiezorg.nl.
Bemiddeling door de klachtenfunctionaris en het indienen van een klacht bij de klachtencommissie kost u niets. Gaat u naar de externe Geschillencommissie Zorg? Dan zijn daar wel kosten aan verbonden. U vindt de tarieven op de website van de Geschillencommissie.