Wachttijden

Via onderstaande lijst kunt u de wacht- en toegangstijden per afdeling van het Jeroen Bosch Ziekenhuis bekijken. Deze wachttijden worden in dagen gepubliceerd.

Wanneer gaat mijn afspraak, onderzoek of operatie door?

We krijgen veel telefoontjes van mensen die graag willen weten wanneer hun afspraak, onderzoek of operatie doorgaat. We begrijpen dat het moeilijk is om al zo lang te moeten wachten. We doen ons uiterste best om iedereen dit jaar nog de zorg te geven die nodig is. Zo gauw we iets over uw persoonlijke situatie kunnen melden, nemen wij contact met u op. We vragen uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

Worden uw klachten erger of krijgt u nieuwe klachten? Neem dan wel contact op met uw arts!

Wachttijden polikliniek

Hiermee bedoelen we het aantal dagen tussen de verwijzing door de huisarts en uw afspraak op de polikliniek in het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Hierbij tellen alle dagen mee; ook weekend- en feestdagen.

De wachttijd die wij op de website plaatsen, is de kortste wachttijd van de betreffende afdeling. Hierbij houden we ons aan een landelijke afspraak om te kijken naar de derde vrije plaats in het afsprakensysteem.

Graag wijzen wij u erop dat de metingen momentopnames zijn (er wordt in principe één keer per week gemeten). Ook kan de wachttijd toch anders zijn. Bijvoorbeeld door: spoed, een bepaalde zorgvraag, voorkeur voor bepaalde specialist of zelf willen wachten.

Wachttijden behandeling

Als u bij een specialist op de polikliniek komt, kan deze met u bespreken dat er verder onderzoek of een behandeling nodig is. Of een huisarts kan u voor onderzoek of behandeling naar een polikliniek verwijzen waar u al bekend bent. Met ‘wachttijd behandeling’ bedoelen wij dan het aantal dagen dat u moet wachten op een bepaalde behandeling of onderzoek. Hierbij tellen alle dagen mee; ook weekend- en feestdagen. De gemiddelde wachttijd bij een onderzoek wordt weergegeven. Dit is een indicatie van de wachttijd en kan afwijken vanwege omstandigheden.

Wachttijdbemiddeling

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u met ons contact opnemen. Ook kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachttijdbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden.

Zorgaanbieders en zorgverzekeraars hebben bepaald dat de maximaal aanvaardbare wachttijd 4 weken is voor de toegang tot de polikliniek en diagnose. Voor een behandeling is dit maximaal 7 weken wachttijd. Dit wordt ook wel de treeknorm genoemd.

Coronatijd

Vanwege de coronacrisis zijn de wachttijden voor afspraken en operaties op dit moment soms langer dan gebruikelijk. De vermelde wachttijden zijn een indicatie. Ziet u geen wachttijd vermeld? Dan kunnen we u helaas geen algemene indicatie van de wachttijd geven, omdat deze van patiënt tot patiënt kan verschillen. Onze zorgverleners en huisartsen bekijken steeds zorgvuldig welke zorg moet doorgaan en welke zorg kan wachten. Uiteraard laten we wel zoveel mogelijk zorg doorgaan.

Kies een afdeling:

Code NHZ-017
Laatste revisie: 20 juli 2021 - 11:13