Thuismonitoring: installeren van de app

In het Jeroen Bosch Ziekenhuis is het voor sommige aandoeningen mogelijk om thuis controles te doen. Via een app stuurt u dan bepaalde gegevens (metingen) door naar het Monitoringscentrum van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Als u voor thuismonitoring in aanmerking komt, bespreekt de zorgverlener dit met u.

Hoe installeert u de app?

Bij thuismonitoring maken we in veel gevallen gebruik van de app Thuismeten van de firma LusciiVoor het installeren van de app Thuismeten volgt u onderstaande stappen.

Stap 1: e-mail met inloggegevens

U ontvangt een e-mail (noreply@luscii.com) met daarin uitleg over de Thuismeten-app en uw gebruikersnaam. Het is belangrijk dat uw e-mailadres bekend is in het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Deze kunt u invullen of aanpassen in uw MijnJBZ bij 'Mijn gegevens', of bij de afdeling Patiëntenregistratie in het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Nadat u de e-mail met inloggegevens heeft ontvangen, kunt u de app installeren en u aanmelden (zie stap 2). Als het niet lukt, neemt een zorgverlener van het Jeroen Bosch Ziekenhuis telefonisch contact met u op. Dit kan ook in de avond of op zaterdag zijn (goed om te weten: we bellen met een anoniem nummer). Samen met de zorgverlener meldt u zich aan voor de app.

U ontvangt (zo nodig) de apparatuur die u nodig heeft of krijgt dit thuisgestuurd.

Stap 2: downloaden van de app

De volgende stap is het downloaden van de app.

1. Download de app Thuismeten - zorg op afstand in de App Store (voor Apple) of de Play Store (voor Android).
  2. Open de app. De app wil u berichten sturen. Sta dit toe voor de goede werking van de app.
  3. U ziet nu het inlogscherm. Vul hier het e-mailadres in dat bekend is bij uw zorgverlener en druk daarna op 'Volgende'.
  4. U heeft een e-mail van support@luscii.com ontvangen na het aanmaken van een account met de zorgverlener. In deze e-mail staat een 6-cijferige code. Voer nu deze code in bij de app en druk op 'Volgende' om in te loggen.
  5. De 1e keer dat u inlogt, vragen we om een aantal persoonlijke gegevens in te vullen. Deze kunt u achteraf altijd weer wijzigen bij uw profielinstellingen.
  6. De app is nu klaar voor gebruik! Kijk onder 'Acties' om uw metingen in te voeren.
  7. Onder 'Profiel' kunt u apparaten (bijvoorbeeld uw bloeddrukmeter en weegschaal) met Bluetooth koppelen aan de app.

Stap 3: aan de slag

Bekijk de video met instructies om de app Thuismeten te gebruiken. U kunt ook deze uitleg met plaatjes bekijken over de thuismeten-app.

Je kunt deze video niet zien. Wat nu?

Heeft u vragen?

Lukt het niet, of heeft u vragen over het installeren van de app? Kijk op www.luscii.com/support of bel met de Luscii helpdesk (085) 130 58 51; zij helpen u graag verder.

Ook kunt u contact opnemen met het Monitoringscentrum van het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Code TMC-001
Laatste revisie: 10 april 2024 - 14:05