Hoe werkt het zorgverlenerportaal?

Hieronder leest u hoe het zorgverlenerportaal werkt. Alle informatie vindt u ook in onderstaand instructiefilmpje.

Heeft u een vraag? Bekijk dan onze pagina met veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op.

Voordat u inlogt in het zorgverlenerportaal, moet u het volgende weten:

  • U heeft een UZI-pas (let op: een zorgverlenerspas, geen medewerkerspas) en UZI-paslezer nodig om te kunnen inloggen in het zorgverlenerportaal. Nog geen UZI-pas en UZI-paslezer? Vraag deze dan aan via uziregister.nl.
  • De gegevens in het zorgverlenerportaal zijn alleen zichtbaar als de patiënt toestemming heeft gegeven aan het JBZ om zijn of haar gegevens te delen.

Inloggen zorgverlenerportaal

Zorg-ID 

Tot 1 oktober 2020 kon u alleen inloggen op het portaal als u JAVA had geïnstalleerd. Als gevolg van verscherpte beveiligingseisen is daar verandering in gekomen. We gaan gebruik maken van Zorg-ID, waardoor JAVA niet meer nodig is. Hierdoor kunt u ook in andere webbrowsers, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox en Microsoft Edge gebruik maken van ons zorgverlenersportaal. Hiervoor moet u wel nog een aantal stappen doorlopen. Deze kunt u eenvoudig zelf uitvoeren met bijgevoegde handleiding. Per 1 oktober is het niet meer mogelijk om in te loggen met JAVA en heeft u ZorgID nodig om in te loggen. De nieuwe systeemvereisten zijn Windows 7 (of hoger) of Mac OS X 10.11 (of hoger).

JAVA tot 1 oktober 2020

Als u nu toegang heeft tot het zorgverlenersportaal via JAVA, is uw actie nodig. De ondersteuning van JAVA vervalt namelijk per 1 oktober 2020. Om toegang te blijven krijgen, is tijdig overschakelen naar Zorg-ID dus wel nodig. De informatievoorziening via Zorgmail blijft ongewijzigd van kracht.

Inloggen op het zorgverlenerportaal werkt eenvoudig:

Wat ziet u als u bent ingelogd?

  • In het eerste scherm kunt u uw patiënt zoeken door het invoeren van de geboortedatum en achternaam van uw patiënt of het burgerservicenummer van uw patiënt.
  • Op het totaaloverzicht vindt u de meest recente gegevens waaronder uitslagen van het laboratorium, radiologie, brieven, afspraken en medicatiegegevens.
  • Wij willen u erop wijzen dat de medicatiegegevens die u ziet geen actueel medicatie overzicht is. Op het overzicht staan alleen die gegevens die binnen het JBZ bekend zijn.
  • Publicatietermijn. De publicatietermijn is voor alle onderdelen 0 dagen.

Menubalk

Via de menubalk kunt u kiezen voor verschillende opties:

  • Klik op ‘zoeken’ om terug te keren naar de homepage als u naar een andere patiënt wilt zoeken.
  • Klik op ‘patiëntinformatie’ als u de NAW-gegevens wilt zien, de behandelbeperking
    (oftewel, is er een afspraak gemaakt met de patiënt over wel of niet reanimeren?).
  • Klik op ‘zorgmomenten’ voor informatie over de afspraken voor uw patiënt in het
    JBZ, de opname, de operatie en de verwijzingen die gemaakt zijn naar de medisch
    specialisten.
  • Klik op ‘dossier’ voor alle informatie over allergieën, diagnoses, medicatie,
    correspondentie.
  • Klik op ‘uitslagen’ als u de uitslagen wilt inzien van laboratorium, radiologie, en
    functieonderzoek, brieven, afspraken en medicatiegegevens.
  • Klik op ‘overzichten’ als u wilt zien welke patiënten opgenomen zijn in het JBZ.

Gegevens van patiënten buiten uw praktijk

Als u gegevens wilt inzien van een patiënt buiten uw praktijk, dan kan toegang worden geforceerd door het invullen van een inzagereden. Dit kan handig zijn als u bijvoorbeeld tijdens vakantie waarneemt voor een collega. Ook hier geldt dat gegevens alleen in beeld verschijnen als de patiënt daarvoor toestemming heeft gegeven.

What’s new

‘What’s new’ is een handigheidje om per patiënt te zien welke veranderingen er zijn ingevoerd sinds de laatste keer dat u bent ingelogd. Klik bij elk onderdeel op ‘meer’ voor meer resultaten.

Code ZRG-005
Laatste revisie: 4 juni 2021 - 15:35