Foto van Jefta en Marijn

Dansmedische zorg bij het Sport Medisch Centrum JBZ

Heb je een dansblessure of andere klachten door het dansen? Bij het Sport Medisch Centrum van het Jeroen Bosch Ziekenhuis kunnen we je helpen. Ook doen wij dansmedische keuringen. En kun je bij ons terecht voor advies op het gebied van voeding en prestatie.

Het Sport Medisch Centrum van het Jeroen Bosch Ziekenhuis is dé spil in het netwerk van de dansmedische zorg in Nederland. Sportartsen Arjan Kokshoorn en Petra Keijsers hebben ruime ervaring met dans, dansers en dansmedische zorg. Ze zijn bekend met het dansmedische netwerk in Nederland en het buitenland.

Waarvoor kun je bij het SMC terecht:

• Dansblessures
  • Dansmedische keuringen
  • Vragen over voeding en prestatie

Dansblessures

Met klachten door dans, of klachten die het dansen beperken, ben je bij het SMC op de juiste plaats. Wij hebben zelf ervaring in de dans en begeleiden al jarenlang dansers op medisch gebied. De sportartsen weten daarom goed hoe ze dansblessures moeten vaststellen en behandelen.

Dansmedische keuringen

Voorkomen is beter dan genezen. Bij het SMC kun je ook terecht voor een dansmedische keuring. Je krijgt daarbij advies van een fysiotherapeut en sportarts over waar je op moet letten bij het dansen om blessures te voorkomen.

Vragen over voeding en prestatie

Bij het SMC werken ook een sportdiëtiste en een sportpsycholoog. Je kunt bij hen terecht met al je vragen op het gebied van voeding en prestatie.

Wie is wie?

P. (Petra) Keijsers

profielfoto zorgverlener Petra Keijsers

Sportarts

"Ik heb jarenlang zelf op nationaal en internationaal niveau gedanst. Ik ben bekend bekend met de verschillende stijlen en niveaus in dans. Nu gebruik ik deze ervaring samen met mijn kennis op medisch gebied om jou zo goed mogelijk te helpen. Met een breed netwerk aan collega's met kennis in de dans helpen we je zo goed en snel mogelijk."

A. (Arjan) Kokshoorn

Profielfoto zorgverlener Arjan Kokshoorn

Sportarts

"Ik heb jarenlang als sportarts gewerkt voor Dansacademie ArtEZ in een periode waarbij maatwerk, innovatie en het werken binnen een netwerk belangrijk werd. De (verbeterde) zorg rondom de danser heb ik zien groeien. Deze opgebouwde kennis en ervaring op het gebied van dansmedische zorg zet ik graag in waarbij jij als danser centraal staat en kwaliteit en snelheid van belang zijn. De verbinding met de eigen regio en (onafhankelijke) dansinstituten zie ik als een mooie uitdaging."

Code DMZ-005
Laatste revisie: 17 april 2024 - 13:49