PET/CT centre of excellence (Nucleaire Geneeskunde)

De afdeling Nucleaire Geneeskunde van het Jeroen Bosch Ziekenhuis heeft het EARL certificaat voor haar PET/CT scans.

Dat betekent dat de PET/CT scans die in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gemaakt worden aan Europese kwaliteitseisen voldoen. Daardoor kunnen de data gebruikt worden in (inter)nationale multi-centre oncologische onderzoeken. De afdeling Nucleaire Geneeskunde mag zich ‘PET/CT centre of excellence’ noemen.

EARL is een initiatief van The European Association of Nuclear Medicine (EANM). Het belangrijkste doel van het uitgeven van het kwaliteitskeurmerk is om de kwaliteit van de nucleaire geneeskunde te verbeteren en wetenschappelijke initiatieven en klinische onderzoeksprojecten binnen de Europese Unie te bevorderen.

PET/CT centre of excellence
Code LNG-001