Zonder titel - Leandra du Pau

‘Zonder titel’ is een wandvullend werk dat is gemaakt in opdracht van Revalidatiecentrum Tolbrug.

kunstwerk zonder titel Leandra du Pau

Naar aanleiding van gesprekken met medewerkers en rondleidingen op verschillende afdelingen is een werk ontstaan dat de moed en kracht verbeeld van iedereen die op deze plek een eerste stap zet om zich weer in het dagelijks leven te kunnen redden. Het werk is gemaakt met viltstift en vervolgens in drie tinten riso gedrukt. Door het vergroten van deze risodrukken ontstaat de gestipte textuur op het doek.

Over de kunstenaar

Leandra du Pau studeerde in 2016 af aan de AKV| St. Joost. Zij volgde de opleiding Illustratie. Datzelfde jaar won ze de JBZ-award, een aanmoedigingsprijs van het Jeroen Bosch Ziekenhuis voor beginnend beeldend talent van de AKV | St. Joost uit ’s-Hertogenbosch.

Leandra du Pau maakte indruk met haar prachtige serie van verhalende en poëtische beelden over de hang naar geborgenheid in haar beeldverhaal ‘Slaap’. Met haar andere project ‘Solitude’ toonde zij dat het ‘alleen zijn’ ook een positieve ervaring kan zijn. Leandra du Pau weet de kijker op een sferische en gevoelige manier te raken, zijn of haar aandacht te vanen en vast te houden.

Kunstenaar

Leandra du Pau

Locatie

Te zien vlakbij de Islamitische Gebedsruimte in Gebouw A, achter de Koffiecorner ‘Coffee Moment’.

Eigendom

Jeroen Bosch Ziekenhuis

Materiaal/ Techniek

Materiaal: Disprodecodoek full colour.

Specifieke uitvoering: viltstift en risodruk

Jaar van ontstaan

Bezichtiging