Van harte welkom in het Jeroen Bosch Ziekenhuis

Wij streven ernaar om ieders verblijf in het JBZ zo aangenaam en veilig mogelijk te laten verlopen. Gewoon, omdat jij ertoe doet! Daarom is het goed om te weten dat in ons ziekenhuis een paar huisregels gelden.

Wij gaan respectvol met elkaar om

In het JBZ vinden we respect voor elkaar erg belangrijk. Dat betekent ook dat we grensoverschrijdend gedrag, zoals (verbale) agressie, bedreiging, geweld of intimidatie, niet toestaan in het JBZ. Dan schakelen we de beveiliging in en zo nodig doen we aangifte bij de politie.

Illustratie van twee mensen die naar elkaar buigen

Op bezoek bij patiënt? Bekijk onze bezoektijden

We vinden het erg fijn voor onze patiënten als zij bezoek krijgen. Kijk vooraf wel even op www.jbz.nl/bezoektijden voor de actuele bezoekregeling.

Illustratie van een klok

Roken? Niet in het JBZ

Het JBZ is een rookvrij ziekenhuis. Roken in en om het ziekenhuis is dus niet toegestaan. Dit geldt ook voor de elektrische sigaret.

Illustratie van verboden te roken

Fotograferen, filmen of geluidsopnames? Alleen na toestemming van betrokkenen

Wij respecteren de privacy van onze patiënten, bezoekers en medewerkers en verwachten dat u dit ook doet. Vraag dus altijd vooraf toestemming aan de betrokkenen als u foto’s of filmpjes maakt.

Wilt u foto’s of filmpjes gebruiken voor een externe publicatie? Neem dan altijd eerst contact op met de afdeling Communicatie.

We kunnen ons voorstellen dat het fijn is om het gesprek met uw zorgverlener op te nemen. We vragen u wel dit vooraf te melden. U mag die geluidsopname aan uw naasten laten horen, maar zonder toestemming van de zorgverlener niet verder verspreiden.

Illustratie van een camera en telefoon

Geen wapens, drugs of alcohol

Wij willen ons ziekenhuis zo veilig mogelijk houden. Daarom zijn wapens in en rondom het JBZ niet toegestaan. Ook mag u in ons ziekenhuis geen alcohol of drugs gebruiken. Als we verboden middelen, wapens of munitie aantreffen, nemen we die (tijdelijk) in beslag en schakelen we de politie in.

Illustratie van verbod op wapens, drugs en alcohol

Cameratoezicht en Beveiliging voor uw en onze veiligheid

Omdat wij respect hebben voor elkaar én voor elkaars eigendommen, zijn er beveiligers en is er cameratoezicht in het JBZ. Bij strafbare feiten, zoals bijvoorbeeld diefstal of vandalisme, doen we aangifte bij de politie.

Illustratie van een beveiligingscamera

Volg aanwijzingen van medewerkers op

Als er onverhoopt iets aan de hand is in het ziekenhuis, volgt u altijd aanwijzingen van beveiligers of andere medewerkers op.

Illustratie van een medewerker

Overtreden van huisregels heeft gevolgen

Deze huisregels zijn er om een veilige en prettige omgeving te creëren in het JBZ. Overtreden van deze huisregels, heeft gevolgen. We kunnen dan een officiële waarschuwing geven (gele kaart), maar ook de toegang tot het ziekenhuis ontzeggen (rode kaart).

Illustratie van een rode en gele kaart
Code NHZ-022
Laatste revisie: 8 mei 2023 - 16:57