Project Vrienden - live workshops 'ruimte voor jezelf'

Soms willen patiënten creatief of actief bezig zijn, gewoon even met hun gedachten ergens anders zijn. Daarom is afdeling strategie enige jaren geleden gestart met het project ‘ruimte voor jezelf’.

'Ruimte voor jezelf' is een digitaal en fysiek activiteitenprogramma, gericht op patiënten die in het JBZ zijn opgenomen. Inmiddels zijn er 4 live workshops gegeven en we kunnen al spreken van een succesvol initiatief.

De workshops vinden plaats op woensdag en worden verzorgd door docenten van Huis73. De workshops bestaan uit schilderen en tekenen (door Eva de Man) of bewegen op muziek (door Meta de Zeeuw). Eva en Meta worden tijdens de workshops ondersteund door vrijwilligers van het Vicki Brownhuis Den Bosch. De betrokken afdelingen zijn oncologie, neurologie en geriatrie.

De eerste reacties van patiënten zijn erg positief: ze vinden het ontspannen, je kunt je gedachten verzetten. Ook is het fijn dat je met de docent en vrijwilligers kunt praten en het is gezellig. En sommigen blijken over - ook voor zichzelf - verborgen talenten te beschikken.

Wij zijn vereerd dit mooie initiatief mogelijk te maken.

Op woensdag 5 juli jl. was het Brabants Dagblad bij een van de workshops aanwezig, zij hebben hier een mooi artikel aan gewijd: https://www.bd.nl/den-bosch/even-niet-bezig-met-ziek-zijn-kunstworkshops-voor-patienten-jeroen-bosch-ziekenhuis~a2383bae/

Project Vrienden - ruimte voor jezelf
Code VRIEND-252