Pilot met LiveDrop Flow

U doet mee aan de pilot ‘gegevensuitwisseling met LiveDrop Flow’. U heeft van uw zorgverlener een brief ontvangen met uitleg over het medisch wetenschappelijk onderzoek, de pilot en wat u kan verwachten. Op deze pagina leggen wij u uit hoe u de app die u hiervoor nodig heeft, kan installeren en gebruiken.

Wat doet LiveDrop Flow?

Met de techniek van LiveDrop Flow kan de zorgverlener van het Jeroen Bosch Ziekenhuis uw wondformulier en de laatste wondfoto eenvoudig en veilig uitwisselen met Vivent. Dit gebeurt via een app. Deze app maakt gebruik van een nieuwe manier van gegevensuitwisseling, met een zogenaamde HDQR-code. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van internet, de cloud, wifi of mobiel netwerk (4G/5G).

Handleiding: installeren en gebruiken van de app LiveDrop Flow

Stap 1: Installeer de app LiveDrop Flow op uw telefoon

1. Download de app LiveDrop Flow in de App Store (voor Apple) of de Play Store (voor Android).
  2. Open de app en klik op de knop ‘Activeer’.
  3. De app vraagt nu toegang tot uw camera. Klik hier op ‘Ok’ of ‘Toestaan’.
  4. Scan & activeer: vraag aan uw zorgverlener de activatiecode. Scan deze code om de app te kunnen gebruiken.
  5. De app is klaar voor gebruik!

Stap 2: Bestanden ontvangen van de zorgverlener in het ziekenhuis

Tijdens uw afspraak in het ziekenhuis plaatst uw zorgverlener, via de app LiveDrop Flow, het wondformulier en de laatste wondfoto op uw telefoon. Dit gaat zo:

1. Open de app LiveDrop Flow op uw telefoon.
  2. Klik op scannen.
  3. Uw zorgverlener opent op zijn beeldscherm het bestand en maakt hiervan met de app LiveDrop een speciale HDQR-code.
  4. Scan de HDQR-code op het beeldscherm van uw zorgverlener en wacht tot de balk groen is.
  5. Het bestand staat nu in de LiveDrop Flow app op uw telefoon.

Stap 3: Bestanden delen met de wijkverpleegkundige

Wanneer de wijkverpleegkundige van Vivent bij u thuis langskomt, laat u hem of haar de HDQR-code op uw telefoon scannen.  Dit gaat zo:

• Open de app LiveDrop Flow app op uw telefoon.
  • Klik op bestanden.
  • U komt nu in een lijst met uw wondfoto’s en wondformulieren. Klik op het formulier of de foto die u wilt delen met de wijkverpleegkundige. Het bestand opent nu.
  • Klik op delen.
  • Nu verschijnt er een HDQR-code in uw app. De wijkverpleegkundige scant de HDQR-code met zijn of haar telefoon.
  • Wanneer de wijkverpleegkundige de bestanden heeft ontvangen, klikt u op klaar.
  • Nu heeft u de bestanden gedeeld met de wijkverpleegkundige.
  • Herhaal de bovenstaande stappen als u nog een bestand wilt delen.

Nu kan de wijkverpleegkundige de wondfoto en het wondformulier bekijken en toevoegen aan uw dossier.

U kunt de bestanden ook zelf bekijken

• Open de app LiveDrop Flow op uw telefoon
  • Klik op bestanden
  • U komt nu in een lijst met uw wondfoto’s en wondformulieren. Klik op het formulier of de foto die u wilt bekijken.
  • Bekijk de foto of het formulier door hierop de klikken.

Heeft u vragen?

Heeft u vragen over de pilot, lukt het niet om de app te installeren of heeft u vragen over het gebruik? Uw zorgverlener helpt u graag verder.

Code CHI-100
Laatste revisie: 15 januari 2024 - 13:51