Samenwerking AbbVie en Jeroen Bosch Ziekenhuis

Vanochtend is een artikel gepubliceerd door Follow the Money over hoe farmaceuten met aantrekkelijke inkoopdeals hun marktpositie proberen te verdedigen tegen nieuwe toetreders.

We hebben naar aanleiding van de vragen die we kregen voor deze publicatie het inkooptraject voor het middel Humira onder de loep gehouden. Destijds hebben meerdere aanbieders, meerdere aanbiedingen gedaan. Voor zover wij hebben kunnen achterhalen kreeg AbbVie dezelfde kansen als de andere aanbieders. Het bedrijf deed ons het beste bod als je bijvoorbeeld kijkt naar gebruiksvriendelijkheid, beschikbaarheid, prijs en kwaliteit.

In de publicatie wordt ook gesproken over een aantal projecten dat het JBZ heeft opgezet met ondersteuning van AbbVie met als doel het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van onze patiënten. In de samenwerkingsovereenkomst hebben wij ons gehouden aan de geldende wet- & regelgeving en gedragscodes. We zijn alert op mogelijke beïnvloeding via dit soort samenwerkingen en voeren daar binnen het ziekenhuis veelvuldig het gesprek over. Ook wij willen immers dat de zorg betaalbaar en beschikbaar blijft voor iedereen.

Laatste revisie: 2 oktober 2023 - 08:01