Oud-gynaecoloog Stichting Geertgen gebruikte eigen sperma bij kunstmatige inseminatie

Vandaag staat een artikel in de Volkskrant over oud-gynaecoloog H. Ruis die zijn eigen sperma heeft gebruikt bij kunstmatige inseminatie.

Dit bericht is ook door het centrum voor vruchtbaarheid Nij Geertgen vandaag naar buiten gebracht. Nij Geertgen is de doorstart van Stichting Geertgen, de kliniek waar de oud-gynaecoloog destijds werkte. Omdat de oud-gynaecoloog van ca 1986 tot 1994 ook werkte in het Liduina Ziekenhuis in Boxtel, een van de rechtsvoorgangers van het Jeroen Bosch Ziekenhuis, heeft de oud-gynaecoloog ons ook geïnformeerd over de kwestie. We hebben onderzoek gedaan naar een mogelijke link met het Liduina Ziekenhuis. Tot nu toe hebben wij deze niet gevonden. We hebben de inspectie hierover geïnformeerd.

Mocht je meer informatie willen over deze kwestie dan kun je die vinden op de website van Nij Geertgen. Hier staan ook contactgegevens vermeld.

Vragen

Wij realiseren ons dat dit bericht vragen kan oproepen bij donorkinderen en ouders waarbij de inseminatie door de heer Ruis in de periode van 1986 tot 1994 heeft plaatsgevonden in het voormalige Sint Liduina Ziekenhuis in Boxtel. Mochten donorkinderen of ouders daar behoefte aan hebben, dan gaan wij graag met hen in gesprek zodat wij kunnen nagaan wat wij voor hen kunnen betekenen. Zij kunnen contact opnemen via telefoonnummer (073) 553 80 43 of via mail: berichtdonor@jbz.nl.

Laatste revisie: 1 juli 2022 - 08:03