Lift A-gebouw onbedoeld naar boven geschoten

Zondagavond is een lift in het A-gebouw van het Jeroen Bosch Ziekenhuis onbedoeld naar boven geschoten. Naar wij nu hebben kunnen vaststellen, betreft het enkele etages. Gelukkig waren er op dat moment geen mensen in de lift. Doordat de veiligheidssystemen direct in werking traden, is de schade beperkt gebleven.

We snappen dat dit voorval mensen angstig kan maken om met de lift te gaan. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis heeft direct een onderhoudsbedrijf laten komen dat er binnen enkele minuten was en alle liften uitgebreid gecontroleerd heeft. Alle liften kunnen veilig gebruikt worden. Alleen de lift die het betreft, is nog buiten gebruik voor reparatie. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis en het onderhoudsbedrijf hebben een onderzoek ingesteld naar de toedracht van het voorval.

Laatste revisie: 25 januari 2023 - 13:18