Kunstwerk 100% van Lisetteh over kwetsbaarheid

Sinds 20 juli is het kunstwerk ‘100%’ van de Bossche kunstenaar Lisetteh te zien links onderaan de roltrap bij de hoofdentree van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Dit kunstwerk zal te zien zijn tot het einde van dit jaar.

kunst kunstinstallatie 100% Lisetteh

100%

De titel van deze kunstinstallatie is ‘100%’. Het gaat over kwetsbaarheid. “Een heleboel vrouwen hebben me een mal van hun borst gegeven, die ik mocht vullen met porselein om er een installatie mee te maken. 100 borsten samen laten het leven zien. Zoveel vrouwen krijgen vroeg of laat te horen dat er een kleine bom in hun borst woont. Een plek waar alleen maar mooie dingen zouden moeten zitten, wordt ineens levensbedreigend. Dit project is mogelijk gemaakt met steun van gemeente ’s-Hertogenbosch en al mijn lieve donoren”, aldus beeldend kunstenaar Lisetteh.

kunst kunstinstallatie 100% Lisetteh(1)

Kunstinstallatie '100%' van de Bossche kunstenaar Lisetteh

Statement van de kunstenaar

Als je naar de kunst van Lisetteh kijkt, word je er onderdeel van. Werken in verschillende materialen en technieken maken een statement in de belevingswereld van de kijker. Het is geen vaste of definitieve wereld die ze creëert, integendeel, hij is dynamisch en flexibel. Contrasterende elementen verzamelen zich om de toeschouwer een beeld te tonen dat zowel macaber als komisch is. Deze elementen weerspiegelen een absurde werkelijkheid waarin definities altijd moeten worden heroverwogen. Ze biedt de toeschouwer de kans om dingen in een nieuw perspectief te zien en het open einde te waarderen.

LIsetteh

Lisetteh is beeldend kunstenaar en heeft haar atelier in Willem II Ateliers in ’s-Hertogenbosch. Naast haar werk als beeldend kunstenaar is zij organisator bij Stichting STeC en programmeur van Kunstruimte de Melkfabriek (in ’s-Hertogenbosch) en werkt ze als werkplaatsinstructeur bij Fontys Hogeschool voor de kunsten in Tilburg.
Meer info over Lisetteh en haar werk is te vinden op www.lisetteh.com of instagram: setlisetteh.

kunst portret kunstenaar Lisetteh

Portret van de Bossche kunstenaar Lisetteh