Jeroen Bosch Ziekenhuis voert vanaf oktober digitaal aanmelden in

Met ingang van 16 oktober 2023 voert het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) ‘digitaal aanmelden’ in. Een patiënt die een afspraak heeft in het JBZ meldt zich dan voortaan eerst aan: via een link die het ziekenhuis per SMS of e-mail toestuurt, óf bij de nieuwe aanmeldzuil in het ziekenhuis. Het aanmelden bij deze aanmeldzuil doet de patiënt met zijn Nederlandse identiteitskaart, rijbewijs of paspoort.

Het JBZ voert het digitaal aanmelden eerst alleen in op de hoofdlocatie. Op de JBZ Dichtbij locaties gebeurt dit in het voorjaar 2024.

Nieuws - 20230720 - Digitaal aanmelden vanaf 16 oktober

Waarom kiest het JBZ voor digitaal aanmelden?

Het digitaal aanmelden zorgt er voor dat patiënten vlot naar hun afspraak kunnen en dat de zorg veilig gegeven kan worden. De patiënt controleert bij het aanmelden zo nodig zelf zijn persoonlijke gegevens zoals die bekend zijn in het JBZ en krijgt daarna een duidelijk overzicht van de afspraken op die dag, met de route naar de afdeling. Er zijn inmiddels al veel ziekenhuizen die met digitaal aanmelden werken.

Hoe verloopt het digitaal aanmelden voor de patiënt?

Een patiënt meldt zich van tevoren aan voor afspraak op polikliniek of onderzoeksafdeling. Dit kan door thuis in te checken via de link die het JBZ 2 dagen voor de afspraak toestuurt per sms of e-mail. Is de patiënt succesvol ingecheckt? Dan ontvangt de patiënt een digitaal ticket met een QR-code en informatie over de afspraken op de betreffende dag.

De patiënt kan er ook voor kiezen om zich aan te melden bij de aanmeldzuil in het ziekenhuis. De patiënt gaat dan vóór de eerste afspraak met zijn identiteitsbewijs naar de aanmeldzuil in de buurt van de Infobalie. Is de aanmelding gedaan? Dan print deze aanmeldzuil een papieren ticket met een QR-code en informatie over de afspraken op de betreffende dag.

Met de QR-code meldt de patiënt zich op de afgesproken tijd bij het aanmeldpunt op de polikliniek. De patiënt ziet op het scherm in welke wachtkamer hij mag plaatsnemen.

Soms zal het digitaal aanmelden niet lukken, bijvoorbeeld omdat er gegevens ontbreken of aangepast moeten worden. Dan krijgt de patiënt het verzoek vóór de afspraak naar de balie Patiëntenregistratie te gaan (op de hoofdlocatie). Op de JBZ Dichtbij locaties gaat de patiënt dan naar de centrale balie.

Laatste revisie: 12 oktober 2023 - 10:49