Jeroen Bosch Ziekenhuis en Anna Ziekenhuis bundelen krachten op het gebied van medische microbiologie

Wij gaan vanaf 1 januari 2024 met het Anna Ziekenhuis (Geldrop) samenwerken op het gebied van medische microbiologie. De samenwerking komt voort uit een gedeelde visie dat de diagnostiek en het bijbehorende advies aan de basis staan voor het bepalen van de best passende zorg voor patiënten.

20230630 - Nieuws - Samenwerking JBZ en Anna Ziekenhuis

Onze arts-microbiologen en medewerkers van het laboratorium voeren het medisch microbiologisch onderzoek uit voor patiënten van het Anna Ziekenhuis en verlenen de daaraan gekoppelde consultatieve service. Patiënten van beide ziekenhuizen kunnen nu profiteren van onze expertise en moderne faciliteiten. Sander Leenders, arts-microbioloog: “Ondanks dat de patiënt ons meestal zelf niet ziet, is deze onze ‘echte’ klant en staan onze patiënten centraal in alles wat wij doen. Daarnaast zijn we voor de zorgprofessionals van het Anna Ziekenhuis laagdrempelig bereikbaar voor vragen over infecties, bacteriën, virussen, antibiotica.”

Best mogelijke zorg en diagnostiek

Sander Gerritsen, bestuurder Jeroen Bosch Ziekenhuis, benadrukt het belang van deze samenwerking: "Door onze krachten te bundelen met het Anna Ziekenhuis kunnen we de zorg voor onze patiënten toekomstbestendig inrichten. Daarbij zijn regionale samenwerkingen tussen zorginstellingen erg belangrijk. We streven ernaar om de best mogelijke zorg en diagnostiek te bieden. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze expertise te delen.  Wij werken al langere tijd met meerdere ziekenhuizen, (zorg)instellingen, GGD-en en huisartsen samen en zijn sinds vier jaar regievoerder van de integrale digitale diagnostiek in de regio Brabant Noord.”

Goed onderzoek basis voor goede patiëntenzorg

Ook het Anna Ziekenhuis is verheugd over haar nieuwe samenwerkingspartner. Bestuurslid Astrid van der Put: "Jeroen Bosch Ziekenhuis heeft een uitstekende reputatie op het gebied van preventie, voorkomen en behandelen van infectieziekten. Goed medisch microbiologisch laboratoriumonderzoek draagt bij aan het stellen van de juiste diagnose. Een belangrijke basis voor de beste zorg voor onze patiënten." De komende maanden geven de ziekenhuizen de samenwerking op het gebied van medische microbiologie voor patiënten van het Anna Ziekenhuis concreet vorm. In overleg met huisartsen uit de regio van het Anna Ziekenhuis wordt beoordeeld wat deze samenwerking voor hen kan betekenen. Het Anna Ziekenhuis blijft zelf het overige klinisch laboratoriumonderzoek uitvoeren.

Laatste revisie: 12 juli 2023 - 14:32