Gala Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis brengt €382.000 op

Op zaterdag 28 oktober organiseerde de Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis voor de zesde keer een fondsenwervend gala. Met een opbrengst van maar liefst € 382.000 werd deze feestelijke avond opnieuw een groot succes. Het geld wordt besteed aan projecten en ontwikkelingen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis die het gezondheidswelzijn van patiënten en hun naasten vergroten.

Gala Stichting Vrienden

Aan het gala, dat werd gehouden in DePetrus te Vught, werkten verschillende artiesten mee, zoals Martijn Fisher, Berget Lewis en DJ Charles. Daarnaast waren er optredens van tenor Mario Veltman en goochelaar Alex Conradi.

Veiling

De avond stond onder leiding van presentator en veilingmeester Huub van Mackelenbergh. Er werden vier ziekenhuisprojecten geveild waarop een bod kon worden uitgebracht. Degene met het hoogste bod werd de (hoofd)sponsor van het project. De volgende projecten kwamen voorbij: een tropisch aquarium voor de huiskamers op de afdeling Geriatrie, een bedfiets/bewegingstrainer voor mensen die niet zelfstandig kunnen bewegen, sponsoring voor het HandbikeBattle-team van Tolbrug revalidatie en hulpmiddelen voor ALS-patiënten. Naast de ziekenhuisprojecten was er ook een mogelijkheid om te bieden op een aantal exclusieve veilingitems, die beschikbaar werden gesteld door sponsoren. Dit waren o.a. een thuisdiner voor 8 personen aangeboden door Edwin Kats, een tennisclinic voor 10 personen met Tallon Griekspoor, een rondleiding en wielerclinic voor 10 personen bij Team Jumbo Visma, gegeven door niemand minder dan Milan Vader. Verder was er een unieke workshop met diner bij horlogemerk IWC en VIP kaarten voor het afscheidsconcert van Guus Meeuwis, ‘Groots met een zachte G’.

Betrokkenheid

Kurt Verhees, voorzitter van de Stichting Vrienden JBZ, zegt enorm onder de indruk te zijn van de ruimhartigheid van de gasten op het Gala. ‘‘Met de opbrengst van deze geweldige avond kunnen weer veel fantastische projecten in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gerealiseerd worden! Daarnaast is het mooi om te zien dat zoveel mensen betrokken zijn en de Stichting Vrienden en het ziekenhuis een warm hart toedragen. Wij kijken terug op een zeer geslaagde avond!

Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis

In het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) gaat alle aandacht uit naar het leveren van passende zorg. Vrijwel het hele ziekenhuisbudget wordt hieraan besteed. Dat is logisch! Tegelijkertijd willen we graag dat het ziekenhuis een fijne plek is, waar je je vertrouwd en prettig voelt. Voor de extra dingen die het verblijf in het ziekenhuis aangenaam maken, is geen geld. En voor die extra’s zetten de Vrienden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis zich in. Ook steunen de Vrienden wetenschappelijk onderzoek in het JBZ, want onderzoek is belangrijk om de zorg te kunnen blijven verbeteren.

Vriendschap lost niet alles op maar maakt wel het verschil.

Ook vriend worden? Ga naar www.jbz.nl/wordvriend.

Op de foto van links naar rechts Rodger Broere (bestuurslid Stichting Vrienden JBZ), Monique Wiggers (coördinator fondsenwerving JBZ) en Kurt Verhees (voorzitter bestuur Stichting Vrienden JBZ).

Laatste revisie: 6 november 2023 - 10:46