Film monitoringscentrum en lancering LinkedIn pagina

Thuismonitoring is niet meer weg te denken uit het Jeroen Bosch Ziekenhuis en uit het leven van Hugoline Lombarts, patiënt met hartfalen. Hugoline lag net voor kerst 2022 in het Jeroen Bosch Ziekenhuis door deze chronische aandoening. Omdat Hugoline gebruik kan maken van thuismonitoring en thuis zelf al haar gezondheidsmetingen aan het monitoringscentrum in het JBZ kan doorgeven, kon zij met kerst gewoon thuis bij haar familie zijn.

Hugoline is ontzettend blij dat zij door thuismonitoring meer inzicht heeft gekregen in haar gezondheid. Na het krijgen van de diagnose hartfalen, was Hugoline de grip op haar gezondheid even kwijt. Door regelmatig thuis zelf haar gezondheidswaarden te meten en  omdat ze wist dat Thuismonitoring Jeroen Bosch Ziekenhuis met haar meekijkt, heeft ze weer vertrouwen gekregen in haar lichaam en leven. Janet van Kuilenburg, cardioloog en medisch manager van het monitoringscentrum beaamt wat Hugoline aangeeft: “Thuismonitoring geeft mensen eigen regie in het omgaan met hun ziekte en inzicht in de invloed  van gedrag op hun ziekte”.

Kim de Gouw, verpleegkundig consulent bij het monitoringscentrum, vertelt dat het monitoringscentrum een mooie en laagdrempelige ontwikkeling is. Patiënten geven aan dat ze door monitoring gezien en gehoord worden. Ook zijn ze sneller in staat om verandering in hun gezondheid op te merken en hierdoor mogelijk zelfs een ziekenhuisopname kunnen voorkomen. Bekijk in de video het verhaal van Hugoline en hoe thuismonitoring haar het vertrouwen in haar lichaam terug heeft gegeven.

Vorige week is de LinkedIn-pagina van Thuismonitoring Jeroen Bosch Ziekenhuis én de film met het verhaal van Mevrouw Lombarts gelanceerd.

Je kunt deze video niet zien. Wat nu?

Laatste revisie: 12 april 2023 - 13:57