Betaling van de factuur
Translate instructions
If you wish to view the page on your phone or tablet, then the steps below may not work. Please switch to a desktop computer to translate this website. For translating the text, please follow this instruction:
1. Select the text you want to translate.
2. Choose ‘Vertalen’.
3. Select the language you prefer.
4. You can read and/or listen to the translated text (by Google).
In de meeste gevallen stuurt het ziekenhuis de factuur naar de zorgverzekeraar. In de volgende gevallen krijgt u de factuur thuisgestuurd:
- U bent niet verzekerd.
- U moet een eigen bijdrage betalen voor de behandeling.
- U bent poliklinisch bevallen onder begeleiding van uw eigen verloskundige.
- Uw zorgverzekeraar heeft geen contract met ons ziekenhuis.
- Uw behandeling valt niet onder verzekerde zorg.
- Uw verzekeringsgegevens zijn onjuist of niet bekend bij ons. Neem in dat geval contact op met afdeling Facturatie.
Wanneer stuurt het ziekenhuis de factuur?
Het ziekenhuis stuurt de factuur voor de Diagnose Behandeling Combinatie (DBC) na afloop van de behandeling naar uw zorgverzekeraar of naar uzelf.
Een DBC kan maximaal 120 dagen lopen. Heeft uw behandeling nog een vervolg na het sluiten van deze DBC, dan wordt een vervolg DBC geopend. Na afsluiting van een DBC kan het nog enige maanden duren voordat de factuur wordt verstuurd. Dit heeft te maken met de administratieve afwikkeling van een DBC. Het eigen risico is van toepassing voor het jaar waarin de DBC is geopend.
Meer informatie over de DBC-systematiek kunt u lezen op de website www.dezorgnota.nl.
Betalingsvoorwaarden
Het Jeroen Bosch Ziekenhuis hanteert betalingsvoorwaarden waaraan patiënten moeten voldoen.
Betalingsregeling
Het is natuurlijk altijd mogelijk om een betalingsregeling te treffen. U kunt contact opnemen met de debiteurenadministratie over de mogelijkheden hieromtrent.
- per e-mail: debiteuren@jbz.nl
- telefonisch op maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – 13.00 uur, telefoonnummer (073) 553 85 00.
Vragen over de factuur van het Jeroen Bosch Ziekenhuis?
- Bekijk onze veel gestelde vragen, misschien vind u daar het antwoord op uw vraag.
- U kunt uw vraag ook voorleggen aan uw zorgverzekeraar. De contactgegevens staan op uw polisblad of op de website van de zorgverzekeraar.
- Heeft uw zorgverzekeraar geen antwoord op uw vragen? Neem dan contact op met de afdeling Facturatie van het JBZ.
Bent u ontevreden na het volgen van deze stappen, dan kunt u de vraag of klacht voorleggen aan de klachtenbemiddelaar.