Kindvriendelijkere wachtruimtes & spreekkamers bij poli Urologie

Op de poli van de afdeling Urologie komen heel veel kinderen voor onderzoek en/of behandeling. Tot voor kort waren de wachtruimte en spreekkamers op deze poli niet kindvriendelijk ingericht.

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis is een van de weinige niet-academische ziekenhuizen met een  Europese erkenning kinderurologie. De polikliniek Urologie ziet en behandelt jaarlijks ruim 600 kinderen, het is bekend zij zich prettiger voelen en minder stress ervaren in een kindvriendelijke omgeving. Daarom wilden de poli-medewerkers de ruimtes 'pimpen'.

Net voor Kerst waren de aanpassingen klaar. Wij zijn meteen een kijkje gaan nemen en hebben wat foto’s gemaakt. Zowel de gang als de spreekkamers als de gang zien er door de schilderijen en stickers nu fleurig en gezellig uit. Muurstickers, leuke boekjes en educatieve wandspellen in de spreekkamers zorgen ervoor dat de kinderen wat afleiding hebben tijdens het (meestal niet fijne) aan de dokter.

De collega’s van poli Urologie hebben van kinderen en ouders al veel positieve reacties gekregen op de metamorfose. Zij voelen zich nu meer op hun gemak, waardoor het onderzoek of de behandeling minder erg wordt.

Project Vrienden - kindvriendelijke ruimtes Urologie
Code VRIEND-216