“Ik word buren met het JBZ … ik kan er straks op mijn oude dag met de wandelstok naar toe!”

Mevrouw Ingrid Oomen kijkt er nu al naar; het moment dat ze buren wordt met het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Over twee jaar wordt er tegenover haar huis de nieuwe JBZ Dichtbij locatie in Zaltbommel geopend.

Ook nu is ze al zeer te spreken over de zorg die ze in “Bommel” ontvangt: “Enige tijd geleden heb ik wat onderzoeken gehad bij de MDL-arts. De onderzoeken waren in Den Bosch, maar de uitslagen kreeg ik in Zaltbommel. Als je niet helemaal naar Den Bosch hoeft te reizen voor je zorg, dan doe je dat toch ook niet?”, zo zegt Ingrid. “Vooral naar mate je ouder wordt is zorg dichtbij huis gewoon ideaal. Ik kan me bijna niet indenken dat mensen die hier in Bommel wonen niet naar de JBZ locatie in Zaltbommel gaan als zij zorg nodig hebben.”

Over de zorg – zowel in Den Bosch als in Zaltbommel – is Ingrid zeer te spreken: “Ik heb helemaal geen klachten over het JBZ, het is op alle locaties gewoon goed geregeld. Alleen in Den Bosch komt er zoveel op je af. Dan is Zaltbommel wat meer ontspannen en amicaler. Dat nodigt dan ook wat meer uit om een praatje met elkaar te maken. En ik hoop dat dit op de nieuwe locatie ook zo blijft … misschien dat zo’n nieuwbouw juist nog meer mensen er kennis van geeft, dat er een JBZ Dichtbij locatie bij hen in de buurt is en hen motiveert daarvoor te kiezen. Hopelijk met dezelfde gemoedelijkheid en kwaliteit als dat er nu is, maar dan in een moderner jasje. Het is een fijne gedachte dat ik er over een aantal jaar op mijn oude dag ook nog met de wandelstok naar toe kan lopen.”, zegt ze met een lach.

JBZ Dichtbij

Dagelijks komen honderden mensen voor zorg naar ons ziekenhuis in 's-Hertogenbosch, maar voor veel mensen is het - om verschillende redenen - ook fijn dat er locaties dichter bij huis zijn. De JBZ locaties Boxtel, Drunen, Rosmalen en Zaltbommel heten sinds kort “JBZ Dichtbij” locaties.

Lees meer verhalen over JBZ Dichtbij
Code Dichtbij-013