“Als ik naar Rosmalen ga gaat het voor mij net even wat makkelijker en kan ik – ondanks mijn angststoornis – toch de juiste zorg krijgen.”

Het leven met een angststoornis … het is impactvol maar gelukkig heeft mevrouw Dorine Broekmeulen inmiddels een goede manier gevonden om hier mee te leven. Mevrouw Broekmeulen heeft een autismespectrumstoornis, waarvan de angststoornis een uiting is. Het kan zich uiten in grote en kleine dingen, zo ook in een bezoek aan het ziekenhuis.

Ondanks dat ze in Den Bosch woont, kiest ze er daarom voor om naar de JBZ Dichtbij locatie in Rosmalen te gaan: “Als ik naar het grote ziekenhuis in Den Bosch moet is het alsof het gebouw mij ‘opvreet’.” Naast het vermijden van het ziekenhuis, vermijd mevrouw Broekmeulen ook liever het openbaar vervoer en andere drukke plaatsen. Ook een vreemde omgeving kan haar angststoornis opwekken. Om toch de juiste gezondheidszorg te krijgen, neemt ze vaak iemand mee naar de afspraken.

Gelukkig vond mevrouw Broekmeulen toch een goede manier om haar zorg te krijgen, namelijk door naar de JBZ Dichtbij locatie in Rosmalen te gaan. Naast dat een afspraak voor haar meer ontspannen is, kan ze er ook genieten van een kopje koffie: ”Het gebouw in Rosmalen heeft voor mij een vriendelijkere uitstraling. Ik heb ook meer het gevoel alsof ik op bezoek kom en als ik dan op de afspraak ben geweest, ga ik nog even naar de Annenborch om een kopje koffie te drinken en een tosti te eten. Op deze manier kom ik weer even tot rust. Als ik naar Rosmalen ga gaat het voor mij net even wat makkelijker en kan ik – ondanks mijn angststoornis – toch de juiste zorg krijgen.”

Code DICHTBIJ-010
Laatste revisie: 6 februari 2024 - 14:10