JBZ Thuis foto artikel mevrouw Paulisen

‘Iedereen denkt mee om mijn gezondheid te verbeteren’

Mevrouw Paulis is getrouwd en woont samen met haar partner in ’s-Hertogenbosch. Samen hebben ze twee kinderen en vier kleinkinderen. In haar vrije tijd leest mevrouw graag een goed boek of werkt ze in de tuin. Sinds enkele maanden gebruikt mevrouw Paulis thuismonitoring om haar COPD klachten te monitoren en in contact te blijven met het JBZ. Sinds haar coronabesmetting heeft ze namelijk veel last van benauwdheid.

Mevrouw heeft al langer COPD, maar was nooit extreem benauwd. Helaas veranderde dit na haar coronabesmetting eind vorig jaar. In december 2022 kreeg ze een longaanval en moest ze met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht worden. Nadat ze enkele dagen opgenomen lag, heeft een verpleegkundige op de longafdeling haar op Thuismonitoring gewezen om haar gezondheid te monitoren.

“De begeleiding vanuit het monitoringscentrum was meteen goed. Het is heel fijn wanneer mensen met je meedenken”, vertelt mevrouw Paulis. Een keer per week vult ze een vragenlijst in op haar telefoon of tablet over haar gezondheidssituatie. De antwoorden komen bij het monitoringscentrum in het JBZ terecht. Verpleegkundigen bekijken de resultaten en nemen, wanneer dit nodig of gewenst is, contact op met mevrouw Paulis.

“Al mijn antwoorden worden nagekeken en wanneer het ziekenhuis of ik contact wil hebben, is dit snel geregeld. Zo is mijn eerstvolgende controleafspraak bij de longarts naar voren gehaald sinds mijn laatste meting. Er wordt meteen actie ondernomen door het monitoringscentrum als dat nodig is. Ook mijn longarts bespreekt mijn metingen met mij tijdens de afspraak. Alles wordt besproken en iedereen in het JBZ denk echt mee om mijn gezondheid te verbeteren.”

JBZ Thuis

“Thuis smaakt de koffie het lekkerst.” Dagelijks komen honderden mensen voor zorg naar ons ziekenhuis. Maar voor veel mensen is het prettiger om thuis bij hun naasten zorg te ontvangen. Door thuismonitoring kunnen mensen thuis hun gezondheidswaarden meten en via een app op hun telefoon doorsturen naar hun zorgverlener in het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ).

Lees meer verhalen over Jbz Thuis
Laatste revisie: 1 augustus 2023 - 14:35