Carnavalsmuziek blijven horen, bescherm je oren!

Uit onderzoek  van de Erasmus Universiteit is gebleken dat 1 op de 7 kinderen tussen de 9 en 11 jaar aan gehoorschade lijdt door lawaai. Veel van hen hebben blijvend last van harde geluiden of oorsuizen. De KNO-(keel-, neus- en oor)artsen van het Jeroen Bosch Ziekenhuis willen rondom het Oeteldonkse Carnaval aandacht vragen voor dit onderwerp. Zij doen dit door op twee momenten gratis gehoorbescherming aan de jeugd uit te delen. De gehoorbescherming heeft de naam Kwèèkdempers gekregen.

KNO-arts Susanne Balter zal namens de vakgroep Keel-, Neus- en Oorgeneeskunde en het Bestuur van de Stichting Vrienden de eerste Kwèèkdempers overhandigen aan jeugdige carnavalsvierders op zondag 3 februari 2019 tijdens de besloten Koekerellenkwèk in Café De Smidse. Tevens delen de KNO-artsen op zaterdag 2 maart 2019 de Kwèkdempers  gratis uit aan de aanwezige jeugd tijdens de Keinderkwèk in het Theater aan de Parade. Hierbij geldt: op is op.

De gehoorbescherming is mogelijk gemaakt door de Stichting Vrienden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Uiteraard met heel veel dank aan alle Vrienden!

Flyer: Carnavalsmuziek blijven horen? Bescherm je oren!
Code VRIEND-071
Laatste revisie: 27 juni 2023 - 12:35