Cadeaus van James voor kinderen in JBZ

Maak kennis met James. Helaas moet James vanaf zijn geboorte al vaak naar het ziekenhuis. Door de vele bezoeken aan verschillende ziekenhuizen, kwamen zijn ouders Ricardo en Bianca op het idee om geld in te zamelen om cadeaus te kunnen kopen. Deze zijn bestemd voor alle kinderen die net als James (regelmatig) in het ziekenhuis moeten zijn. Dit om hen een beetje afleiding te geven op vervelende momenten.

Voor kinderafdeling A6 Zuid wilden zij het abonnement op het gebruik van de VR-bril en filmpjes met 2 jaar verlengen. Via deze VR-bril worden kinderen meegenomen naar een hele andere wereld. Dit wordt gebruikt als kinderen even moeten worden afgeleid, bijvoorbeeld bij bloedprikken, infuus aanleggen of een pleister verwijderen.

De kinderrevalidatie bij Atlent wordt verblijd met een heuse Nintendo Switch met heel veel spelletjes en accessoires. Hierbij is het niet alleen leuk om spelletjes te kunnen doen, maar het helpt de kinderen in hun motoriek.

Maar hoe zet je nu een geldinzamelingsactie op touw 🤔? Vader Ricardo “ik ben een enorme voetbalfan en kreeg het idee om (gesigneerde) voetbalshirts te veilen en het verzamelde geld te gebruiken om cadeaus van te kopen”. Zo kwam hij in contact met 'Football makes it happen' en ging het balletje ⚽️ rollen…

Inmiddels is er al zoveel geld binnen gekomen dat zij beide cadeaus konden realiseren 😊. Daarom kwam James afgelopen dinsdag met zijn ouders naar het JBZ (foto 1) en Atlent (foto 2) om de cadeaus persoonlijk te overhandigen.

Inmiddels James ook afscheid moeten nemen bij het Therapeutisch PeuterProgramma (TPP) omdat hij 4 jaar is geworden. Fysiotherapeute Femke: “Na de zomervakantie gaat James naar de mytylschool. Aangezien de kinderrevalidatie en mytylschool samen in 1 gebouw zitten (Atlent), zal hij tijdens zijn revalidatiebehandeling op de mytylschool zelf ook gebruik kunnen gaan maken van de Nintendo Switch”. Dus dat heeft James goed geregeld 😉.

Dank je wel James, Bianca & Ricardo, jullie zijn echte Vrienden 🙏

Vriendenactie - cadeaus van James voor kinderen in JBZ