“Mijn echtgenoot en ik houden van kleinschalig… daarom is zo’n JBZ Dichtbij locatie perfect voor ons”

Mevrouw Arja Sebens staat midden in het leven en heeft een volle agenda. Ze gaat van afspraak naar afspraak, maar soms is een ziekenhuisbezoekje even nodig. “Gelukkig mankeer ik niet echt iets, maar laatst moest ik foto’s laten maken en af en toe moet ik bloed laten prikken. Dat hoort er toch bij.”, aldus Arja.

De JBZ Dichtbij locatie in Drunen heeft voor haar verschillende voordelen, zo kun je er gewoon snel even in en uit volgens Arja: “Je gaat dit even doen en hoeft er geen uren voor uit te trekken. Daarnaast ligt er wat leeststof, wat dan even een stukje rust geeft in de drukte van de dag. En niet te vergeten; er is gratis koffie. Die is echt heerlijk!”, zegt ze met een lach.

Wat voor Arja en haar echtgenoot misschien wel het belangrijkst is, is de kleinschaligheid van de JBZ Dichtbij locaties. “Mijn man en ik wonen in het buitengebied, in Wijk en Aalburg. We kozen eigenlijk altijd eerst voor het ziekenhuis in Waalwijk, dichtbij en kleinschalig. Toen ik dus door de huisarts werd doorverwezen naar een ziekenhuis vroeg ik aan haar, of ik naar Waalwijk kon. Ze gaf aan dat ik nog dichterbij kon, naar de JBZ Dichtbij locatie in Drunen. Dat was echt een ‘oh ja!’ momentje. Ik vind het wel heel fijn die kleinschaligheid; ik ga bijvoorbeeld ook niet zomaar even de stad in. Van de drukte van alle dag, naar de kleinschaligheid en rust in de privé situatie… dan is het ook fijn als dat bij een ziekenhuis zo kan!”

JBZ Dichtbij

Dagelijks komen honderden mensen voor zorg naar ons ziekenhuis in 's-Hertogenbosch, maar voor veel mensen is het - om verschillende redenen - ook fijn dat er locaties dichter bij huis zijn. De JBZ locaties Boxtel, Drunen, Rosmalen en Zaltbommel heten sinds kort “JBZ Dichtbij” locaties.

Lees meer verhalen over JBZ Dichtbij
Code Dichtbij-007