“In Boxtel is er een fijne sfeer. Dat merk je bij zorgprofessionals en patiënten”

Het is altijd al een logische keuze geweest voor Frans van de Griendt om te kiezen voor een ziekenhuis in je eigen stad: “Ik ben Bosschenaar in hart en nieren en als je dan naar het ziekenhuis moest ging je - als vanzelfsprekend - naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Eerst was dat natuurlijk naar het Carolusziekenhuis of het Groot Ziekengasthuis en nu het Jeroen Bosch Ziekenhuis.” Zo heeft Frans de zorg altijd dichtbij ervaren.

Nu woont hij in Helvoirt, maar kiest hij er heel bewust voor om naar de JBZ Dichtbij locatie in Boxtel te gaan. “Ik kan gelukkig zeggen dat ik niets ernstigs heb. Wel heb ik wat problemen met m’n hart en een tijdje geleden ben ik geopereerd door de uroloog. Die operatie was in Den Bosch, maar het voor- en na traject was in Boxtel. In Boxtel heb ik het gevoel alsof er niet zo’n druk op zit en alles wat meer ontspannen is. De mensen daar lijken meer rust te hebben en dat geeft mij dan ook weer de nodige rust.”, aldus Frans.

Frans ervaart een ontspannen sfeer Boxtel, wat hem onder andere helpt in de relatie met zijn behandelend arts: “In Boxtel is er fijne sfeer. Dat merk je bij zorgprofessionals en patiënten. Daardoor heb ik het gevoel dat mijn dokter en ik elkaar wat beter leren kennen. Ook leggen de verpleegkundigen de informatie met een lachend gezicht nog rustig een keer uit als ik het niet begrijp. Maar goed, waar je ook komt daar maken we er het beste van … ik maak overal wel een grapje mee en vertel nog wel eens een goede mop, dan komen we er altijd weer samen goed doorheen.”

JBZ Dichtbij

Dagelijks komen honderden mensen voor zorg naar ons ziekenhuis in 's-Hertogenbosch, maar voor veel mensen is het - om verschillende redenen - ook fijn dat er locaties dichter bij huis zijn. De JBZ locaties Boxtel, Drunen, Rosmalen en Zaltbommel heten sinds kort “JBZ Dichtbij” locaties.

Lees meer verhalen over JBZ Dichtbij
Code Dichtbij-012