'Het klinkt misschien gek, maar de medewerkers in Drunen zijn een soort vrienden van me geworden'

Als je ziek wordt kan dit je leven op z’n kop zetten. Dat was in ieder geval zo bij mevrouw Martine van Helvoirt (52) die midden in het leven stond en op haar 37e de diagnose MS kreeg. Sindsdien komt Martine regelmatig bij het JBZ. Sinds kort vooral bij het JBZ Dichtbij in Drunen.

Martine deed mee aan een experiment voor een MS medicijn: “het onderzoek naar het experiment is inmiddels met succes afgerond. Het medicijn is op de markt en ik gebruik het nu al ruim 7 jaar. Nu volg ik sinds enige tijd ook een therapie. De therapie zorgt ervoor dat ik beter de controle heb over het plassen. Het medicijn en de therapie, ze zorgen ervoor dat ik op dit moment echt kwaliteit van leven heb. En ik vind het helemaal niet erg om naar het ziekenhuis te komen. Het klinkt misschien gek, maar de medewerkers in Drunen zijn een soort vrienden van me geworden.”, aldus Martine.

Martine krijgt de therapie nu al een tijdje en begon ermee op de locatie in Den Bosch. Ze had een vakantie in het vooruitzicht en kon voor haar vakantie niet meer voor een afspraak in Den Bosch terecht, maar nog wel in Drunen. “Het is alleen jammer dat ik niet eerder wist dat deze mogelijkheid er in Drunen ook was”, zo zegt Martine. “De locatie in Drunen is niet alleen dichterbij huis en voor iemand met mijn aandoening wat beter toegankelijk, de mensen die er werken zijn zo ontzettend fijn. Enkele jaren geleden trouwde onze zoon in Portugal en ik had tegen de medewerkers in Drunen gezegd dat ik op het punt stond om naar Portugal te gaan voor de bruiloft. Toen ik een tijdje later terug in Nederland was en in Drunen op de volgende afspraak kwam, vroegen ze oprecht en geïnteresseerd hoe de bruiloft was geweest. We keken samen naar de foto’s en pinkten ook nog een traantje weg. Het voelt zo fijn dat je geaccepteerd wordt en dat je mag zijn zoals je bent. Dat er oprechte belangstelling voor je is. Natuurlijk kom ik het liefst helemaal niet in het ziekenhuis en ik had de medewerkers uit Drunen ook liever op een terrasje ontmoet, maar het voelt als een warm bad om er te komen."

JBZ Dichtbij

Dagelijks komen honderden mensen voor zorg naar ons ziekenhuis in 's-Hertogenbosch, maar voor veel mensen is het - om verschillende redenen - ook fijn dat er locaties dichter bij huis zijn. De JBZ locaties Boxtel, Drunen, Rosmalen en Zaltbommel heten sinds kort “JBZ Dichtbij” locaties.

Lees meer verhalen over JBZ Dichtbij
Code DICHTBIJ-002