“Alles bij elkaar is maximaal 100 meter lopen … dat is toch fijn!”

Het ziekenhuis … “Ik kom er gelukkig niet al te veel”, zegt mevrouw Marjan van Son (62) met een lach. Maar als het dan wel zo is, dan is toch wel fijn als het dichtbij huis is volgens Marjan.

“Als ik een afspraak heb dan vraag ik het eigenlijk altijd aan mijn arts of de arts ook een spreekuur heeft in Drunen. Vaak is dat dan ook wel het geval en dat maakt het makkelijk. Vooral als je toevallig ‘s-ochtends vroeg een afspraak hebt en je moet naar Den Bosch dan rijd je zo de file in. Nu stap ik op de fiets en 2 kilometer verderop ben ik er. Ook mijn huisarts heeft me wel eens direct doorverwezen naar de JBZ Dichtbij locatie in Drunen … het is ook fijn als zij weten wat de mogelijkheden zijn en dat je die zorg heel dichtbij huis kan krijgen”

Wat Marjan het meest kan waarderen van de JBZ Dichtbij locatie in Drunen is de kleinschaligheid: “Zowel in Den Bosch als in Drunen voel ik me altijd zeer goed en vriendelijk geholpen door de mensen. Maar dat de locatie zo dichtbij is, is toch wel een pluspunt. Daarnaast is het ook zo lekker kleinschalig. Zo kom je binnen bij de JBZ Dichtbij locatie in Drunen, je meldt je bij de balie en hebt vervolgens op ongeveer 100 meter lopen van elkaar. Als je naar de grote locatie in Den Bosch moet loop je toch overal wel een stukje verder van de radiologie naar het bloedprikken en daarna weer de afspraak bij je arts. Dan is het gewoon fijn dat het allemaal wat dichtbij elkaar is.”

JBZ Dichtbij

Dagelijks komen honderden mensen voor zorg naar ons ziekenhuis in 's-Hertogenbosch, maar voor veel mensen is het - om verschillende redenen - ook fijn dat er locaties dichter bij huis zijn. De JBZ locaties Boxtel, Drunen, Rosmalen en Zaltbommel heten sinds kort “JBZ Dichtbij” locaties.

Lees meer verhalen over JBZ Dichtbij
Code Dichtbij-008