Green Team Oogheelkunde

‘Duurzaam werken gaat steeds makkelijker'

Wij zijn Danielle Verheijen en Natasja Fleuren.  Danielle werkt als doktersassistent op de afdeling oogheelkunde in het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) en Natasja is werkzaam als technisch oogheelkundig assistent. Ze werken allebei in de zorg om maatschappelijk bij te dragen en patiënten met een goed gevoel naar huis te laten gaan. In hun vrije tijd genieten ze van wandelen, lezen, fietsen en koken. Samen vormen Danielle en Natasja het Green Team Oogheelkunde en werken ze aan een duurzaam en groen JBZ.

Wij zetten ons in voor Green Team Oogheelkunde omdat… ziekenhuizen een voorbeeldfunctie hebben op het gebied van duurzaamheid. Een duurzame omgeving zorgt voor gezonde mensen. Hoe duurzamer een ziekenhuis en de omgeving, hoe beter dit voor iedereen is. Daarnaast kan het JBZ nog meer doen aan duurzaamheid. Daar werken wij graag aan mee.

Zo omschrijven wij ons Green Team Oogheelkunde… enthousiast en doeltreffend. Als Green Team Oogheelkunde kunnen we ons steentje bijdragen aan een duurzamer JBZ. Wij vinden het belangrijk om dit samen met alle afdelingen in het ziekenhuis te doen. Duurzaamheid bereik je samen.

De komende tijd werkt ons Green Team aan… heel veel projecten. Door op alle vlakken van ons werk bezig te zijn met duurzaamheid, is de impact nog groter. Zo kijken we als Green Team hoe we minder afval kunnen produceren en het afval dat we produceren verantwoord kunnen scheiden. Door afval goed te scheiden kan een groter gedeelte gerecycled worden. Ook zijn we met inkopers bezig om verpakkingen van medisch materiaal aan te passen en te verkleinen.

De grootste uitdaging bij verduurzamen is… alle collega’s enthousiast krijgen en een nieuwe manier van werken aanleren. Bijvoorbeeld de nieuwe manier van afval scheiden vraagt om een omslag bij collega’s. Als het druk is op de afdeling, is dit niet altijd makkelijk. Wij hopen collega’s te motiveren en duurzaamheid voor iedereen zo makkelijk en leuk mogelijk te maken.

Wij zijn het meest trots op… alle verduurzamingsstappen die we als Green Team, afdeling en ziekenhuis al hebben gezet. Zo werken we bij de afdeling Oogheelkunde met veel minder plasticverpakkingen dan vroeger. Dit scheelt in de productiehoeveelheid en creëert minder afval. Zo blijven we altijd kijken wat duurzamer kan.

Ik heb bijgedragen aan een duurzamer JBZ als.. heel het JBZ samen werkt voor een duurzaam en milieuvriendelijk ziekenhuis met goede zorg voor al onze patiënten. Green Teams gaan echt het verschil maken. Iedereen draagt op zijn eigen manier bij en door al deze inzichten en duurzame oplossingen wordt het ook steeds makkelijker om duurzaam te werken.

Wat wij nog willen zeggen… wij zijn enorm enthousiast over ons Green Team en het verschil dat we maken. Wij blijven ons vol passie inzetten.

Ontmoet de Green Teams

Een gezonde omgeving zorgt voor gezonde mensen. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis werkt hard om te verduurzamen en een groen ziekenhuis te zijn. Onze Green Teams zijn de drijvende kracht achter de verduurzaming. Ze stellen zich graag voor.

Lees de Green Team verhalen
Laatste revisie: 3 april 2023 - 09:44