Dienstapotheek 's-Hertogenbosch en omstreken

De apotheek van het Jeroen Bosch Ziekenhuis is de dienstapotheek voor inwoners van ’s-Hertogenbosch en omgeving. Als u in spoedgevallen medicijnen nodig heeft, kunt u daarvoor 24 uur per dag, 7 dagen per week bij de apotheek van het Jeroen Bosch Ziekenhuis terecht.

U vindt de apotheek van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in de centrale hal van het ziekenhuis in 's-Hertogenbosch.

Wie kunnen hier terecht?

De apotheek van het Jeroen Bosch Ziekenhuis verzorgt de dienstwaarneming voor de volgende apotheken:

• Aalst: apotheekhoudende huisartsenpraktijk De Emmahof
  • Ammerzoden: apotheek De Maasbloem
  • Berlicum: apotheek Berlicum
  • Brakel: apotheekhoudende huisartsenpraktijk Brakel
  • Boxtel: apotheek De Dommel, apotheek Oosterhof
  • Drunen: apotheek Het Quadraat
  • Empel: apotheek de Lans, apotheek Empel
  • Haaren: apotheek Haaren
  • Helvoirt: apotheek van den Brekel
  • ’s-Hertogenbosch: apotheek Maaspoort-’t Geerke, apotheek West, apotheek Noord, apotheek de Rompertsebaan, apotheek Den Bosch Oost, apotheek Albers, apotheek Cleij, apotheek Schanswiel, apotheek Schellekens, apotheek Kooikersweg, apotheek de Pettelaar
  • Kerkdriel: apotheek Kerkdriel
  • Nederhemert: apotheekhoudend Huisartsenpraktijk van den Dool
  • Rosmalen: apotheek Rosmalen, apotheek Walschot
  • Sint Michielsgestel: apotheek Hopveld, apotheek Gestel, apotheek Achter De Linden
  • Vlijmen: apotheek Het Quadraat, Zon apotheken: locatie Gezondheidscentrum en locatie Vliedberg
  • Vught: apotheek van Amerongen Siersma bv en apotheek Willekens
  • Wijk en Aalburg: apotheek Het Quadraat
  • Zaltbommel: apotheek de Waluwe, Stadsapotheek Zaltbommel

Wat neemt u bij ieder bezoek mee?

Niet alle medicijnen worden (helemaal) vergoed. Daarom vragen wij u om altijd onderstaande mee te nemen:

• Een geldig verzekeringsbewijs van de persoon voor wie de medicijnen bedoeld zijn. Wanneer iemand anders de medicijnen voor u ophaalt, kunnen we vragen om een geldig legitimatiebewijs.
  • U kunt bij de apotheek alleen pinnen. Neem daarom uw pinpas mee. Dit geldt ook als u bij uw eigen apotheek een rekening hebt.
  • Gebruikt u meerdere medicijnen? Dan raden wij u aan een Actueel Medicijn Overzicht (AMO) mee te nemen naar onze apotheek. Uw eigen apotheek kan deze voor u uitprinten. Denk daarbij ook aan uw zelfzorgmiddelen, want deze kunnen van invloed zijn op de werking van uw andere medicijnen. Ook allergieën en onderliggende ziektes (bv. diabetes, maar ook zwangerschap) moeten op dit overzicht vermeld staan.

Tarieven in de avond, nacht en weekenden

In de avond, nacht, op zon- en feestdagen gelden aparte tarieven. U betaalt voor spoedrecepten meer dan overdag.

Heeft u dit in huis?

Voor de baby

• speen;
  • zuigfles;
  • luiers;
  • voeding.

Voor kinderen

• kinderpijnstillers;
  • neusdruppels;
  • oordruppels;
  • hoestdrank.

Voor uzelf

• pijnstillers tegen hoofdpijn, kiespijn, menstruatiepijn enzovoort;
  • middel tegen diarree, keelpijn en insectenbeten.

Is er verder

• voldoende maandverband;
  • een koortsthermometer;
  • gaasjes, windsels, pleisters en jodium.

Gebruik medicijnen met verstand en raadpleeg altijd de bijsluiter. Blijven de klachten aanhouden, raadpleeg dan een arts.

Code APO-720
Laatste revisie: 8 maart 2023 - 08:54