“De glimlach van een ander creëert een glimlach op mijn gezicht"

Vanaf zijn achtste wist David het zeker: “Ik wil arts worden en mensen helpen”. David (20) wil na het eindexamen, Geneeskunde studeren. Om alvast een eerste ervaring op te doen in het ziekenhuis is hij kort geleden het Voorlichtingscentrum binnengestapt.

“Ik was voor een bezoek aan een kennis in het Jeroen Bosch Ziekenhuis en ik heb toen aan één van de medewerkers gevraagd of er mogelijkheden waren voor vrijwilligerswerk”. En er bleek een vrijwilligersvacature open te staan!

David werd aangenomen en inmiddels informeert hij bezoekers alweer bijna drie maanden over de mogelijkheden van het patiëntenportaal MijnJBZ. Als vrijwilliger van de MijnJBZ Vriendendiensten helpt hij mensen die net wat meer moeite hebben met digitale middelen maar thuis toch graag toegang hebben tot het online patiëntendossier. In het Voorlichtingscentrum doorloopt David samen met geïnteresseerden de benodigde stappen. Hij vindt het leuk om mensen hierbij te ondersteunen, en soms leert hij ook nog wat van hen. Daarnaast vindt hij het belangrijk om een luisterend oor te bieden. “Vooral in deze tijd merk je dat mensen het sociale aspect missen, het contact met anderen is anders”, aldus David.

Voor David geldt: “de glimlach van een ander creëert een glimlach op mijn gezicht".

Vrijwilliger Vriendendiensten - David Tsjirkinjan
Code VRIEND-228