Wanneer belt u het ziekenhuis als u gaat bevallen?

Bevalt u onder begeleiding van uw eigen verloskundige? Dan belt u thuis al de verloskundige.

Deze bepaalt het moment waarop u naar het ziekenhuis gaat. De verloskundige neemt dan contact op met de afdeling om uw komst te melden.

Wanneer u onder behandeling bent van de gynaecoloog neemt u contact op met de afdeling Verloskunde als:

• u gedurende 1 uur pijnlijke, regelmatige weeën hebt. Deze weeën komen iedere 5 minuten terug en houden ongeveer 60 seconden aan;
  • u buikpijn, weeën hebt en u bent nog geen 37 weken zwanger;
  • u vruchtwater verliest;
  • uw vruchtwater groen van kleur is (het kan zijn dat uw kind in het vruchtwater heeft gepoept);
  • u bloed verliest;
  • u de situatie zelf niet vertrouwt;
  • er andere redenen zijn, die u met uw behandelend gynaecoloog besproken heeft.

Het telefoonnummer van de afdeling A5 Noord, Verloskunde is: (073) 553 20 20.

U spreekt dan met de coördinerend verpleegkundige af wat u het beste kunt doen en deze geeft u zo nodig adviezen.

Laatste revisie: 7 juni 2023 - 14:51