Veel gestelde vragen over Tolbrug Revalidatiegeneeskunde

Heeft u een vraag? Kijk eerst of het antwoord op uw vraag wellicht op onze pagina met veel gestelde vragen staat, voordat u contact met ons opneemt.

Waar kan ik parkeren op de locatie Uden?

Het is mogelijk om naast Hotel Udens Duyn te parkeren. Heeft u vragen over het parkeren bij Hotel Udens Duyn? Neem dan contact op met telefoonnummer (0413) 40 89 15.

Hoe ziet het revalidatieproces eruit?

Nadat wij uw verwijzing hebben ontvangen, bespreekt de revalidatiearts tijdens een eerste polikliniekbezoek uw hulpvraag. Mogelijk is op dat moment nog een onderzoek nodig om te achterhalen of wij u de behandeling kunnen bieden die u nodig heeft. Wanneer u bij ons in behandeling komt, bespreekt u met de arts of de physician assistant het vervolgtraject. Het traject bestaat uit drie fasen: de observatie-, behandel-, en afrondingsfase.

Wie kan mij verwijzen naar een revalidatiearts?

Uw huisarts of specialist kan u verwijzen naar onze revalidatiearts. Deze verwijzer stuurt dan - als u daarmee akkoord gaat - uw gegevens naar ons op. Onze revalidatiearts stelt vast welke collega u het beste kan begeleiden. Wanneer u in het ziekenhuis ligt kan uw behandelend specialist een consult aanvragen bij onze revalidatiearts. Deze beoordeelt dan of u bij ons inderdaad aan het juiste adres bent.

Wordt mijn behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Uw verzekering vergoedt, als u een indicatie heeft van een revalidatiearts, de kosten van een klinische en een poliklinische revalidatiebehandeling. Hierbij passen we de landelijk geldende regels toe.

Tijdens uw revalidatie kan blijken dat u voorzieningen, aanpassingen en/of hulpmiddelen nodig heeft. Meestal vergoedt uw ziektekostenverzekering of de gemeente (in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning) de kosten hiervan.

Wat zijn de bezoektijden van de kliniek?

Wanneer u een familielid of naaste wilt bezoeken in onze kliniek, bent u van harte welkom.

Wij verzoeken u vriendelijk zich aan de bezoektijden van de afdeling te houden. Onze bezoektijden zijn:

  • 14.00 - 16.45 uur (maandag tot en met zondag)
  • 18.30 - 19.45 uur (maandag tot en met zondag)
  • 10.00 - 12.00 uur (alleen zaterdag en zondag)

Voor de partner/mantelzorger van de revalidant zijn geen beperkingen in bezoektijden.

Welke vacatures heeft Tolbrug?

Werken bij Tolbrug betekent werken in een goed sociaal klimaat met een uitgebreid pakket van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Daarnaast besteedt Tolbrug veel aandacht aan personeelsontwikkeling. Klik verder voor een actueel overzicht van onze vacatures.

Waar kan ik parkeren op de locatie in 's-Hertogenbosch?

U kunt parkeren in de bezoekersparkeergarage van het JBZ of op het parkeerterrein van het JBZ. Beiden bevinden zich aan de Henri Dunantstraat. Op beide locaties zijn ook gehandicaptenplaatsen. Het parkeren is betaald. Tolbrug heeft 9 parkeerplaatsen voor gehandicapten meteen voor de ingang beschikbaar voor gehandicapten met een gehandicaptenkaart van de gemeente. Alleen deze parkeerplaatsen zijn gratis.

Welke bussen rijden er naar het revalidatiecentrum?

Er komen diverse bussen langs Tolbrug en het Jeroen Bosch Ziekenhuis (op weg van en naar het treinstation ‘s-Hertogenbosch-Centraal). Plan uw reis op 9292.nl of bel 0900-9292 (€ 0,70/minuut).

Is er een taxihalte / taxi opstapplaats bij de ingang van Tolbrug?

Ja, er staan taxi’s op het voorplein van het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Laatste revisie: 16 januari 2019 - 16:57