Uw opname of operatie

Hieronder leest u over de maatregelen die wij treffen rondom geplande operaties en opnames vanwege het Coronavirus.

Langzaam aan pakken we zorg voor onze niet-Corona patiënten op. We maken voor de komende weken afspraken met patiënten, die zonder onze zorg veel zieker gaan worden. Deze patiënten bellen wij om ze uit te nodigen om naar het ziekenhuis te komen. Onze artsen bepalen in overleg met u of u wel of niet naar het ziekenhuis kan komen.

Hoe snel andere afspraken door kunnen gaan, hangt af van de ontwikkelingen rondom het Coronavirus. Lees meer informatie hierover in het nieuwsbericht, over het gefaseerd opstarten van de zorg: “Zorg voor patiënten zonder Corona ”.

Wanneer uw bestaande afspraak niet doorgaat of wordt gewijzigd, wordt u door ons gebeld. Sommige scopieën gaan door, als er daarna geen opname in de kliniek nodig is.

Wanneer u klachten heeft van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts, neem dan contact op met de polikliniek. We kijken dan of de afspraak kan worden verzet in een belafspraak of dat het beter is deze uit te stellen naar een later moment.

Heeft u klachten van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts?

Wanneer u klachten heeft van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts, neem dan contact op met de polikliniek. We kijken dan of uw afspraak (eventueel) verzet kan worden.

Controleert het JBZ patiënten en bezoekers bij de ingang op symptomen van het Coronavirus?

Ja, het JBZ vraagt bij de ingang van alle locaties en de prikposten aan alle patiënten en bezoekers of zij last hebben van: koorts óf hoesten óf benauwdheidsklachten/kortademigheid óf een combinatie hiervan.

Als u verwezen bent naar het ziekenhuis of op bezoek mag komen, heeft u gewoon toegang tot het ziekenhuis.

  • Heeft u geen klachten? Dan krijgt u een  groen kaartje en kunt u zelfstandig naar binnen.
  • Heeft u wel klachten? Dan krijgt u een oranje kaartje en een chirurgisch mondneusmasker. U draagt dit mondneusmasker tot u de locatie weer verlaat. U kunt vervolgens zelfstandig naar uw afspraak.

Als u geen mondneusmasker kan dragen – bijvoorbeeld vanwege ernstige benauwdheid – dan brengen we u naar een aparte wachtkamer. Een medewerker die beschermingsmaterialen draagt, helpt u dan.

Wij doen dit om patiënten, bezoekers en medewerkers extra te beschermen.

Ik zou worden opgenomen in het ziekenhuis, maar dat is afgezegd. Wat nu?

We begrijpen dat de situatie erg vervelend is. U wordt op korte termijn gebeld om een nieuwe afspraak met u in te plannen.

Waarom deze maatregel?

Wanneer er een operatie wordt afgezegd, snappen we dat dit een grote impact heeft voor de desbetreffende patiënten. Om mensen met het Coronavirus op te kunnen opvangen en verzorgen, is ruimte en capaciteit nodig (isolatiekamers en personeel). Om die reden nemen we deze maatregelen.

Code COR-004
Laatste revisie: 4 april 2020 - 16:46