Tweede sponsorloop Presents from Prisoners een succes!

Op 2e Pinksterdag, 21 mei 2018, heeft er weer een sponsorloop plaatsgevonden in de PI Vught. Doel van de loop (Walk&Run) was wederom het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch en de kinderen die daar verblijven. Dit jaar is er gelopen om de Spoedeisende Hulp van het Jeroen Bosch Ziekenhuis te voorzien van iPads. Kinderen die daar na een ongeval worden binnengebracht kunnen door het gebruik van een iPad even worden afgeleid van de situatie waarin zij verkeren.

De Sponsorloop 2018

Gedetineerden van de PI Vught kunnen - zoals bij velen bekend - wekelijks bijdragen aan het goede doel. Net als vorig jaar bood de sponsorloop gedetineerden, maar ook medewerkers van de PI de mogelijkheid gezamenlijk actief deel te nemen aan de sponsorloop Walk&Run. Het was een hele organisatie om alles in twee maanden tijd in goede banen te leiden, zodat het totale plaatje een professionele uitstraling gaf. Deelnemers vanuit de units 6, 7 & 8 konden zich voor de loop inschrijven met afstanden van 5, 10 of 21 kilometer. Men kon echter ook gewoon wandelend twee uur volmaken. Totaal waren 82 actieve deelnemers aan de loop, waaronder ook enkele personeelsleden. Het parcours lag rond unit 6 en elke ronde telde 500 meter. Een aantal gedetineerden stonden bij de start/finish de gelopen rondjes te turven, zodat alles correct werd bijgehouden. Een ander zorgde voor muzikale ondersteuning. Op elke strategische hoek stond een verzorgingspost waar water of fruit werd aangeboden. Gedetineerden sponsorde zichzelf of regelden een eigen sponsoren. Zelfs familieleden van de gedetineerden, maar ook sommige personeelsleden deden hun bijdrage. Het traject van de sponsoring was al een happening op zich.

Vestigingsdirecteur van de PI Vught Richard van Olffen gaf  na een welkom en openingswoord omstreeks 10.00 uur het startsein. In totaal zijn er 1.250 rondjes gelopen goed voor een afstand van 600 kilometer. Acht gedetineerden wisten ondanks het warme weer een halve marathon te lopen: 42 rondes van 500 meter, een hele prestatie! Ondertussen stroomde de bedragen binnen en kon er al een tussenbalans worden gemaakt. Het totaal opgehaalde bedrag ligt rond de  € 1.750,- en dus is de editie van vorig jaar overtroffen! Alles bij elkaar kunnen we weer tevreden terugkijken op een geslaagd evenement.

Langs deze weg willen wij alle deelnemers bedanken voor hun inzet. Alle gedetineerden die zichzelf evenals een ander hebben gesponsord. Alle deelnemers die wekelijks €0,50 cent doneren. Zonder jullie zijn wij niets en kunnen wij niets!

Jan de Gouw / Femke van Falier

Presents From Prisoners PI Vught