Sponsorloop PI Vught brengt bedrag van 1500 euro op

Gedetineerden uit de PI Vught hebben op tweede Pinksterdag 2018 een prachtig bedrag van 1500 euro bijeen gebracht voor zieke kinderen in het JBZ. Ze hielden een sponsorloop en het was de tweede keer dat zij dit initiatief organiseerde binnen de muren van de instelling.

Het geld zal onder andere besteed worden aan kinderprojecten van de Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis​.

Ruim tachtig gedetineerden liepen binnen de muren van de gevangenis voor het goede doel. Met het geld worden iPads en ander speelgoed voor kinderen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gekocht. Door het jaar heen doneren de gedetineerden spaargeld voor het ziekenhuis. Vorig jaar was dit een bedrag van 7000 euro. Ook enkele personeelsleden liepen mee en er zijn in totaal 1250 rondjes gelopen van 500 meter, wat goed is voor een totale afstand van 600 kilometer.

U kunt op de website van het JBZ ook een uitgebreid verslag lezen uit de PI Vught over deze sponsorloop.

Gedetineerden lopen langs banners van de Stichting Vrienden
Code VRIEND-016