RT58 organiseert benefietdiner voor Dialyseafdeling JBZ

Op zaterdag 26 januari 2019 werd een benefietdiner gehouden bij Noble Kitchen, waarvan de opbrengst was bestemd voor de Dialyseafdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Het werd een groot succes!

Het initiatief en de organisatie lag in handen van de heren van de Ronde Tafel ’s-Hertogenbosch (RT58), die al eerder een project van Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis steunden. Zij wisten de afgelopen maanden de 80 exclusieve zitplaatsen te vullen met vrienden, familie en naasten. Het was een avond, waarbij alle puzzelstukjes op hun plek vielen...

Alle gasten genoten zichtbaar van de entourage en het vijfgangendiner, dat speciaal voor dit evenement werd samengesteld door masterchef Edwin Kats. Het team van Noble Kitchen zorgde voor een supergastvrije en culinaire omlijsting, de bediening was in handen van de Ronde Tafelheren. Ook het belangrijkste puzzelstuk(je) ontbrak niet; aanwezigen droegen het goede doel een warm hart toe en gaven gul! Er is ruim 13.000 euro opgehaald voor de Dialyseafdeling van het JBZ! Alleen maar winnaars dus.

De opbrengst van het benefietdiner komt ten goede aan speciale fietsen die gebruikt worden tijdens het dialyseren. Bewegen tijdens de dialysebehandeling is dé oplossing. Het maakt de behandeling effectiever, komt de bloeddruk ten goede en de patiënt heeft minder last van kramp. Daarnaast zorgt het voor afwisseling. Bewegen helpt om de tijd (gemiddeld per patiënt zo’n tien uur per week), die soms voorbij lijkt te kruipen, te versnellen.

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis, de Stichting Vrienden en de collega’s en patiënten van onze Dialyseafdeling zijn alle betrokkenen die dit mogelijk hebben gemaakt ontzettend dankbaar!

Mensen zitten aan tafel te dineren
Code VRIEND-007
Laatste revisie: 22 juni 2023 - 14:02