Presents from Prisoners overlaadt SEH met cadeaus

“Het is net Sinterklaas”, zo reageerde unithoofd John de Laat. Met een kar vol cadeaus werd de Spoedeisende Hulp (SEH) van het JBZ afgelopen week verrast. De cadeaus komen van gedetineerden uit de PI Vught. Onder het initiatief ‘Presents from Prisoners’ sparen zij geld en organiseren ze acties om cadeaus te kunnen kopen voor zieke kinderen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Initiatiefnemer en ex-gedetineerde Bas was samen met zijn dochter en enkele medewerkers van de PI Vught naar het JBZ gekomen om de cadeaus op de SEH te overhandigen.

Logo van Presents from prisoners

Drie iPads met hoezen, warme dekentjes, spullen voor het zwembad… de dozen zaten helemaal vol met speelgoed voor kinderen op de SEH. Er zit speelgoed bij voor gebruik in het ziekenhuis, maar ook om aan de kinderen mee te geven voor thuis.
In bijna twee jaar tijd is er voor meer dan € 8500,- aan speelgoed, iPads en toebehoren geschonken voor kinderen in JBZ.

Ex-gedetineerde Bas initieerde enkele jaren geleden ‘Presents from Prisoners’. “Ook gedetineerden hebben kinderen die in het ziekenhuis kunnen komen. De zorgen voor je kind blijf je ook achter de muren van de gevangenis houden.” De dochter van Bas heeft het logo ontworpen van ‘Presents from Prisoners’ en ook na de terugkeer van Bas in de maatschappij blijven andere gedetineerden er zeer actief mee bezig. Daar is hij zichtbaar trots op.

Unithoofd John de Laat van de SEH bedankte Bas, zijn dochter en de medewerkers van de PI Vught voor deze mooie cadeaus. “Veel kinderen zullen hier heel blij mee zijn. Binnenkort komt een plaquette met het logo van ‘Presents from Prisoners’ op onze afdeling te hangen. We laten deze samenwerking vol trots zien”, aldus John. Volgens Jan de Gouw, medewerker van de PI Vught, is ‘Presents from Prisoners’ een unieke samenwerking tussen de PI en het JBZ: “Er zijn geen vergelijkbare initiatieven in Nederland. We hopen in de toekomst nog veel voor het JBZ te kunnen betekenen. Onze gedetineerden zijn hier enorm voor gemotiveerd. Ik vind het heel leuk en bijzonder om de gedetineerden hierin te mogen ondersteunen en stimuleren.”

PI doneert speelgoed voor kinderafdeling

Code VRIEND-011
Laatste revisie: 22 juni 2023 - 14:06