Oh, kom er eens kijken: Presents from Prisoners

Maandag 12 november 2018 werden medewerkers van het Jeroen Bosch Ziekenhuis verrast door gedetineerden van de Penitentiaire Inrichting (PI) in Vught. De polikliniek KNO, de Gipskamer en de Kinderafdelingen kregen een iPad, poppen, knuffels, PlayStationspellen, glow-in-the-dark-sterren, scheetkussens en nog veel meer.

Jan de Gouw, ambassadeur van Presents from Prisoners bij de PI Vught, vertelde vol enthousiasme over het initiatief. Een toenmalige gedetineerde was geraakt door een documentaire over kinderoncologie. Besloten werd om met de afdeling geld te sparen om voor deze kinderen cadeaus te kopen. Zo gezegd, zo gedaan en in no time deden ook andere afdelingen van de PI Vught mee. De gedetineerden sparen per week van hun zakgeld. Daardoor kunnen om de zoveel tijd cadeaus gekocht worden voor de kinderen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Maandag was het dus weer feest. Met grote ogen en vol dankbaarheid namen medewerkers van de afdelingen de cadeaus in ontvangst.

Verpleegkundige van de Kinderafdeling neemt cadeau's in ontvangst
Code VRIEND-009
Laatste revisie: 22 juni 2023 - 14:05