WensAmbulance Brabant schenkt Jeroen Bosch Ziekenhuis jubileumbank

Even uitrusten, nadenken of een praatje maken met iemand die naast je zit…. een fijne buitenbank biedt iedereen een eigen momentje. Vrijwilligers van WensAmbulance Brabant gunnen alle patiënten en bezoekers van het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) zo’n fijne plek. Omdat WensAmbulance Brabant vorig jaar 10 jaar bestond, boden zij het JBZ vandaag een betonnen jubileumbank aan op het voorplein van het ziekenhuis.

20220714 - Nieuws - Jubileumbank WensAmbulance

Laatste wensen

Vrijwilligers van WensAmbulance Brabant vervoeren mensen uit Brabant en aangrenzende regio’s die niet lang meer te leven hebben, nog één keer naar hun favoriete plek. Nog een laatste keer het ouderlijk huis zien, naar familie of een dagje naar het strand. Het lijken eenvoudige wensen, maar dat is niet altijd vanzelfsprekend. WensAmbulance Brabant helpt laatste wensen te vervullen. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met bestaande ambulancediensten, hospices, huisartsen en ziekenhuizen.

Warm hart

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis draagt de stichting WensAmbulance Brabant een warm hart toe en is blij met dit sympathieke gebaar. “Ze hebben oog voor een ander en geven hier op een originele manier inhoud aan, aldus manager bedrijfsvoering Lotte Rijksen. Zij nam namens het Jeroen Bosch Ziekenhuis de bank symbolisch in ontvangst. Ze hoopt dat de bank bijdraagt aan nog meer bekendheid voor het mooie werk van WensAmbulance Brabant. Vrijwilliger Barry van Brakel denkt dat de bank wel eens een nieuwe ontmoetingsplek bij het JBZ kan worden. Dat mensen zeggen: “Waar spreken we af? Bij het bankje van de WensAmbulance!”

Laatste revisie: 2 augustus 2022 - 09:09