Wat betekenen landelijke acties op 16 maart vanuit de vakbonden voor uw afspraak?

We krijgen veel telefoontjes van patiënten die vragen hebben over hun afspraak op 16 maart tijdens de landelijke actiedag. Als jouw afspraak door de acties niet door kan gaan, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Wij plannen dan samen een nieuwe afspraak. We vragen je om niet naar het ziekenhuis te bellen.

Als je niets hoort, gaat je afspraak gewoon door.

nieuws 20180208 Voorplein jbz

De vakbonden en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) zijn nog niet tot een akkoord gekomen over een nieuwe cao. Daarom hebben de vakbonden voor donderdag 16 maart acties aangekondigd, ook in het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ). Er is een goed overleg met het lokale actiecomité, over hoe op een verantwoorde manier acties kunnen worden gevoerd. Hierbij staat voor de raad van bestuur én het actiecomité de patiëntveiligheid voorop.

Op de actiedag houden ziekenhuismedewerkers een zondagsdienst. Die start om 8.00 uur en duurt 24 uur.  Komende week geven de vakbonden meer informatie over wat de acties precies inhouden en welke afdelingen er aan mee doen. Zodra er meer bekend is, kunnen wij meer informatie geven over wat dit betekent voor de afspraken die gepland staan. Spoedzorg gaat gewoon door, ook op de actiedag.

Het is nog niet bekend welke afdelingen mee doen aan de acties. Hier berichten wij tijdig over.

Laatste revisie: 23 april 2024 - 14:50