Pieter de Kort start als interim bestuursvoorzitter Jeroen Bosch Ziekenhuis

Pieter de Kort start per 10 oktober bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Hij volgt op 21 oktober als interim bestuursvoorzitter Piet-Hein Buiting op die per 1 november vertrekt.

Pieter de Kort

Pieter de Kort heeft ruime bestuurlijke ervaring in diverse zorgorganisaties waaronder een groot aantal ziekenhuizen. Op dit moment vervult hij toezichthoudende functies bij Stichting Laurens, de KwadrantGroep en bij Pantein. Daarvoor was hij gedurende een lange periode voorzitter raad van bestuur bij de Rivas Zorggroep in Gorinchem. Bij Rivas heeft Pieter de Kort aan het roer gestaan van een focus op kwaliteit van leven, passende zorg en samenwerking in het netwerk.

De Kort is enthousiast om aan de slag te gaan bij het JBZ, “Het JBZ is een solide en vooruitstrevend ziekenhuis. De thema’s waaraan wordt gewerkt spreken mij erg aan. Ik kijk er naar uit om, samen met alle professionals, hieraan verder te bouwen.”

Samen met Sander Gerritsen vormt Pieter de Kort de komende maanden de interim raad van bestuur van het JBZ. De raad van toezicht is blij dat het bestuur weer op volle sterkte is. “Het JBZ zal de komende maanden doorzetten op de strategische koers gericht op gezondheidswelzijn. Ook de uitwerking van het Integraal Zorg Akkoord 2023 staat op de agenda. We hebben er alle vertrouwen in dat Pieter de Kort samen met Sander Gerritsen hier een waardevolle bijdrage aan zal leveren”, aldus Hans de Jong, voorzitter raad van toezicht.

De procedure om te komen tot een definitieve invulling van de vacature voorzitter raad van bestuur, is reeds gestart.

Laatste revisie: 10 oktober 2022 - 07:44