Parkeren bij JBZ in bezoekersgarage JBZ of nieuwe parkeergarage Willemspoort Zuid

Komt u met de auto naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis? Het is binnenkort niet meer mogelijk om te parkeren op ‘het maaiveld’, het parkeerterrein aan de voorkant van het ziekenhuis. De precieze datum is nog niet bekend. U kunt gewoon blijven parkeren in de bestaande bezoekersgarage van het JBZ. Daarnaast kunt u parkeren in de nieuwe parkeergarage in de toekomstige woonwijk Willemspoort Zuid, tegenover het JBZ.

Een foto van de plek waar de nieuwe woonwijk Willemspoort Zuid komt

De tarieven, het kaartje en de betaalautomaat van de bezoekersgarage en nieuwe parkeergarage in Willemspoort Zuid zijn gelijk. Er blijft voldoende parkeergelegenheid voor alle patiënten en bezoekers van het JBZ.

Bezoekersgarage JBZ

De bezoekersgarage van het JBZ bevindt zich op de kortste loopafstand van het ziekenhuis. U loopt vanaf hier via een overkapping naar het ziekenhuis, dus altijd droog. Ook kunt u in de bezoekersgarage gemakkelijk gebruik maken van de rolstoelen.

Parkeergarage Willemspoort Zuid

In de nieuwe parkeergarage in Willemspoort Zuid kunnen straks omwonenden parkeren en patiënten en bezoekers van het JBZ. De garage beschikt over mindervalideplekken.

Shuttleservice

Vanaf de nieuwe parkeergarage in Willemspoort Zuid loopt u in ongeveer 5 minuten naar de hoofdingang van het JBZ. De looproute staat aangegeven. U kunt ook gebruik maken van de gratis shuttleservice van het JBZ. Deze rijdt straks ook langs de nieuwe parkeergarage. De shuttleservice is met name voor patiënten en bezoekers die slecht ter been zijn.

Willemspoort Zuid

Wie vaker bij het JBZ komt, heeft gemerkt dat er voor het ziekenhuis druk wordt gebouwd. Er komt een nieuwe woonwijk: Willemspoort Zuid. Ook op de plek van het huidige maaiveld-parkeerterrein wordt binnenkort gestart met de voorbereidende werkzaamheden voor de bouw van de gebouwen. Er komen, naast de parkeergarage, ook appartementen, commerciële voorzieningen en een groot park. Over de nieuwe woonwijk kunt u ook informatie vinden op: www.willemspoort.nl.

Laatste revisie: 25 april 2023 - 11:47