Kraampakketten voor Oekraïne

Iedere dag komt het leed van de Oekraïnse bevolking indringend onze huiskamers binnen. Veel mensen volgen het nieuws over de oorlog die daar woedt op de voet en zijn zeer begaan met het lot van de Oekraïners. Dat zien we ook in de hulp en steun die van alle kanten aan de inwoners van het land wordt geboden. Ook wij willen graag helpen. Deze week hebben wij een start gemaakt met het inzamelen van (medische) hulpmiddelen die niet gebruikt worden maar nog wel ingezet kunnen worden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan stethoscopen, spuitpompen en bedden.

Nieuws - 20220310 - Jij kunt helpen!

Kraampakketten

Daarnaast is er een inzamelpunt ingericht voor kraampakketten. Dit zijn pakketten die vrouwen tijdens de zwangerschap vaak aangeboden krijgen van de verzekering. Daar zitten bijvoorbeeld een navelklem, kraamverbanden en steriele gazen in. Veel kraamvrouwen bevallen in het ziekenhuis en daardoor blijft vaak een groot deel van deze pakketten over. Voorheen gingen die via de landelijke stichting Babyhope naar Gambia. In goed overleg met Babyhope is nu besloten om de kraampakketten naar Oekraïne te laten gaan.

Jij kunt helpen!

Heb je nog een ongebruikt kraampakket? Dan is het fantastisch als je dat wilt doneren aan Oekraïnse vrouwen die zwanger zijn:

• Schone, ongebruikte en ongeopende verpakkingen uit het kraampakket. Denk aan ongeopende pakken maandverband en onderleggers, (hand)alcohol, steriele gazen, navelklemmen enzovoort.
  • Ook zijn nieuwe/ongeopende spenen, flessen en babyvoeding welkom.

(Baby)kleding en beddengoed is NIET nodig.

De spullen kun je van 10 tot en met 13 maart naar het inzamelpunt in het Jeroen Bosch Ziekenhuis brengen.

Waar is het inzamelpunt?

Spullen kunnen worden afgegeven bij de bewaking en beveiliging van het Jeroen Bosch Ziekenhuis (hoofdlocatie, Henri Dunantstraat 1 te ’s-Hertogenbosch). Deze bevindt zich rechts naast de roltrap. Je kunt je melden via de intercom: een beveiliger neemt de spullen in ontvangst.

De ingezamelde medische hulpmiddelen en kraampakketten gaan volgende week via Stichting Holland-Oekraïne naar Oekraïne. Heb je een vraag dan kun je bellen met of mailen naar Susanne van Bijnen, 06 10 93 39 80 of mail s.v.bijnen@jbz.nl.

Laatste revisie: 22 maart 2022 - 14:04