Jeroen Bosch Ziekenhuis verwelkomt drie nieuwe leden in de raad van toezicht

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) verwelkomt per 1 september 2022 drie nieuwe leden in haar raad van toezicht: Mirjam van Velthuizen-Lormans, Ruben Wenselaar en Marien van der Meer. Daarmee is invulling gegeven aan de opvolging van Lucas Vos en Annette Mosman - die in 2022 afscheid namen - en Herman Bol - die per 1 januari 2023 zijn maximale zittingstermijn heeft bereikt.

Hans de Jong, voorzitter raad van toezicht van het Jeroen Bosch Ziekenhuis, is blij met de komst van deze ervaren bestuurders en toezichthouders. “De drie nieuwe leden van de RvT brengen een verscheidenheid aan kennis en ervaring mee, bijvoorbeeld over sterke zorgnetwerken, toekomstbestendige financieringen, goed werkgeverschap, (zorg) innovaties en digitalisering. De nieuwe leden zien er naar uit om bij te dragen aan het realiseren van de ambitieuze toekomstvisie van het Jeroen Bosch Ziekenhuis”, aldus De Jong.

Over de nieuwe leden

Mirjam van Velthuizen-Lormans is sinds 1 november 2021 lid van de raad van bestuur (CFO) bij ProRail en is daarnaast toezichthouder bij Nictiz. Daarvoor was zij onder andere lid van de raad van bestuur van het UMC Utrecht en bestuurder bij de Rivas Zorggroep.

Ruben Wenselaar is op dit moment lid van de raad van toezicht van de Hogeschool Arnhem/Nijmegen en voorzitter van bestuur van InEen. Tot 1 mei van dit jaar was hij bestuursvoorzitter bij zorgverzekeraar Menzis en lid van het bestuur van Zorgverzekeraars Nederland.

Marien van der Meer is sinds 1 augustus 2021 lid van het college van bestuur van de TU Delft. Daarvoor was zij onder andere lid van de raad van bestuur (CFOO) van het Antoni van Leeuwenhoek Nederlands Kanker Instituut en voorzitter van de raad van bestuur van Sophia Revalidatie in Den Haag en Delft.

Laatste revisie: 5 september 2022 - 08:20