Concert in de kapel: 'Hart onder de riem' door pianoduo Scholte & Janssens

Op zondag 26 februari 2023 vindt om 13.00 uur het concert ‘Hart onder de riem’ plaats in de kapel. Dit concert is onderdeel van de maandelijkse concerten ‘Zin op Zondag’. Het pianoduo Scholtes & Janssens met de musici Lestari Scholtes en Gwylim Janssens treedt op. Bent u geïnteresseerd? Meld u dan aan voor het concert in de kapel.

kunst pianoduo Scholte & Janssens concert 26 februari 2023

Het pianoduo maakt in januari en februari van dit jaar een concerttournee langs tien ziekenhuizen door heel Nederland met hun ‘Hart onder de Riem’ concerten. Het duo geeft hiermee een muzikaal cadeau aan de medewerkers van de ziekenhuizen, als dank voor hun geweldige inzet in de afgelopen 'coronajaren'.

Programma

Tijdens dit concert luistert u naar de energieke sonate in Bes van Wolfgang Amadeus Mozart, de meeslepende Fantasie in f van Franz Schubert en de sprookjesachtige 'Pas d'action' uit Tchaikovsky's Schone Slaapster. Een programma waarbij u even kunt wegdromen en tot rust komen. Deze tournee wordt mede mogelijk gemaakt door het Fonds Podiumkunsten en het Prins Bernhard Cultuurfonds.

Pianoduo Scholte & Janssens

Lestari Scholtes (1984) en Gwylim Janssens (1985) vormen sinds 2003 een pianoduo. Vandaag de dag worden zij erkend als één van de meest belovende pianoduo's van hun generatie. Als pianoduo studeerden zij bij het vermaarde pianoduo Gil Garburg en Sivan Silver aan de Hochschu-le für Musik, Theater und Medien in Hannover. Samen hebben zij vele masterclasses gevolgd bij onder meer Nikolai Petrov, Alexander Tamir, Victor Derevianko, Alon Goldstein, Peter Takács, Paul Lewis, Jean-Bernard Pommier en Menahem Pressler. Beiden begonnen hun opleiding in de Jong Talent Klas van het Brabants Conservatorium bij Ton Demmers. Lestari volgde haar Bachelor- en Masteropleiding aan het Conservatorium van Amsterdam bij Jan Wijn; Gwylim rondde zijn Bachelorfase af aan het Fontys Conservatorium bij Ton Demmers en volgde zijn Masteropleiding aan het Codarts Conservatorium bij Bart van de Roer.

Het pianoduo Scholte & Janssens won vele (inter)nationale concoursen, waaronder het prestigieuze Vriendenkrans Concours van het Concertgebouw, het Concours Musical de France, het Internationale Kamermuziek Concours Almere 2009 en IBLA Grand Prize International Music Competition en werd in 2010 uitgeroepen tot Radio 4 Talent van het Jaar. Lestari en Gwylim zijn regelmatig jurylid bij diverse (inter)nationale concoursen. Ook geven zij masterclasses aan diverse conservatoria wereldwijd.

Aanmelden

Bent u geïnteresseerd? Meld u dan aan voor het concert in de kapel. De concerten in de kapel zijn gratis. Kijk voor meer informatie over de concerten en het jaarprogramma op de pagina 'Concerten'

kunst flyer concert 'Hart onder de riem' pianoduo Scholte Janssens

Aanmelden voor een concert