BBB-workout webinar; Baby, Borstvoeding & Begeleiding in het Jeroen Bosch Ziekenhuis

Borstvoeding geven lijkt soms wel een beetje op sporten. Je moet het opbouwen, trainen en volhouden. En dan gaat het vaak stap voor stap beter. Motivatie is net als bij sporten, ook bij borstvoeding heel belangrijk.  Met die gedachte informeren lactatiekundigen van het Jeroen Bosch Ziekenhuis,  Ingrid van Lierop en Dorien Leenders (aanstaande) moeders over borstvoeding geven in het ziekenhuis en daarbuiten. Donderdag 17 februari organiseren zij van 19.30 tot 20.30 uur een interactief BBB workout webinar; Baby Borstvoeding en Begeleiding in het JBZ.

Nieuws - 20220216 - Webinar Borstvoeding

Dorien Leenders: “Het is geen cursus over borstvoeding geven. We proberen vooral een realistisch beeld te geven over hoe wij werken in het ziekenhuis en wat belangrijk is. We leggen daarbij onze rol als lactatiekundige uit en die van onze partners in het netwerk waar we nauw mee samenwerken”.  Te gast is Marian Bouman, zij is lactatiekundige van het Borstvoedingscentrum Den Bosch.

Cooling down

Tenslotte is er ook aandacht voor een goede cooling down. Daarbij is het advies aan de moeders om goed voor zichzelf te blijven zorgen. “We adviseren om vooral te genieten en de partner zoveel mogelijk te betrekken. En om nog even in de sportsfeer te blijven… borstvoeding geven kost zo’n 500 calorieën per dag. Dat mag je gerust een workout noemen!”

Het BBB workout webinar is bedoeld voor (aanstaande) moeders en hun partners, jonge ouders en belangstellenden uit het werkveld.

Aanmelden voor het BBB workout webinar op donderdag 17 februari 2022 om 19.30 uur kan via de link: www.jbz.nl/webinar-borstvoeding

Laatste revisie: 18 februari 2022 - 08:02