Informatie voor Jeroen Bosch Huisartsen (JBH): Online Platform en Contactcentrum

In de Coronacrisis is voor huisartsen en medisch specialisten een online platform geopend, via Microsoft Teams, waar actuele informatie, protocollen, veel gestelde vragen en contactmogelijkheden te vinden zijn over zowel COVID-19 zorg als de reguliere zorg. Naast het online platform is gestart met een Contactcentrum JBZ-JBH. Ook met het doel de belangrijkste informatie over COVID-19 telefonisch met elkaar te delen.

Online Platform via Microsoft Teams

In de Corona-crisis is voor huisartsen en medisch specialisten een online platform geopend waar actuele informatie, protocollen, veel gestelde vragen en contactmogelijkheden te vinden zijn over zowel COVID-19 zorg en de reguliere zorg.

Inloggen

  • Stap 1: Ga naar Microsoft Teams. Klik hiervoor op de volgende link: https://teams.microsoft.com
  • Stap 2: Als u contact opneemt met het contactcentrum, ontvangt u na verificatie een mail met een gebruikersnaam (let op: dit is dus NIET uw eigen e-mailadres). U ontvangt via het contactcentrum een tweede mail met een wachtwoord.
  • Stap 3: Doorloop het verificatieproces. U kunt vervolgens gebruik maken van het platform.

Let op:

De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn persoonlijk, draag deze dus niet over. Alle informatie die gedeeld wordt via het platform is medisch vertrouwelijk en is niet bedoeld om gedeeld te worden met derden.

Meer informatie over het inloggen en het werken met het platform vindt u in de link: www.jbz.nl/instructiejbzjbh.

Contactcentrum JBZ-JBH

Naast het online platform is gestart met een Contactcentrum JBZ-JBH. Ook met het doel de belangrijkste informatie over COVID-19 telefonisch met elkaar te delen. Via het Contactcentrum JBZ-JBH (callcenter) kunnen vragen gesteld worden over de protocollen, het actuele beleid en de veel gestelde vragen die te vinden zijn op het online platform.

Tevens kunt u als huisarts een beroep doen op het Contactcentrum bij het zoeken naar een geschikte plaats voor uw patiënt die zorg nodig heeft en niet langer thuis kan blijven (bijvoorbeeld voor het aanvragen van Eerstelijns Verblijf). Aanvragen voor thuiszorg lopen niet via het contactcentrum en vraagt u zelf aan zoals u dat gewend bent.

Het contactcentrum stemt dagelijks af met het coördinatiepunt van de VVT, waarin alle zorgbemiddelaars van de VVT in de regio samenwerken. Zij beheren een actueel overzicht van alle beddencapaciteit van de VVT in de regio (voor reguliere- en coronazorg).

Bereikbaarheid

Het Contactcentrum JBH-JBZ is op werkdagen bereikbaar van 10.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend en tijdens feestdagen is het Contactcentrum gesloten. Bent u buiten de bereikbaarheid van het Contactcentrum op zoek naar een geschikte plaats voor uw client? Kijk dan op de Zorgwisselapp, hier vindt u de meest actuele informatie. 

Laatste revisie: 15 mei 2020 - 14:36