'Het maakt het gesprek makkelijker'

Het behandelen van patiënten met kanker is ook voor hun (kleine) kinderen een ingrijpende situatie. Goede uitleg geven over wat er gebeurt met hun vader of moeder is dan ook erg belangrijk.

Op het Oncologisch Centrum in het Jeroen Bosch Ziekenhuis staat sinds oktober 2018 een kast vol informatieve boeken en boekjes. Deze kunnen door ouders en verpleegkundigen gebruikt worden om kinderen te begeleiden. Oncologieverpleegkundige Sanna Anbeek vertelt dat ouders erg blij zijn met de mogelijkheid de boekjes te kunnen lenen. “Het biedt hen een handvat. Hoe begin je er immers over? Vragen als 'Wat is chemo?', en 'Mag je wel lachen, ook al heb je verdriet?' Deze vragen kunnen met hulp van de boekjes worden besproken.” aldus Sanna.

De verpleegkundigen zijn erg blij met het nieuwe voorlichtingsmateriaal.

De kast met inhoud is mogelijk gemaakt door de Stichting Vrienden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Oncologieverpleegkundige Sanna Anbeek staat blij bij de kast met boekjes
Code VRIEND-077